
AdEx 2024: Več kot 16-odstotna rast evropskega trga
Tokratni AdEx je postregel z najnovejšimi številkami na področju vlaganj v digitalno oglaševanje in te številke umestil v skupno sliko oglaševanja v Sloveniji.

Eva Peserl
Na današnji IAB akademiji so razkrili poročilo AdEx Benchmark 2024, ki kaže, da je digitalno oglaševanje v Evropi v letu 2024 zabeležilo 16-odstotno rast v primerjavi s prejšnjim letom.
21 od 30 trgov je zabeležilo več kot 10-odstotno rast
Največjo rast oglaševalskega trga je zabeležila Turčija, sledijo ji Ukrajina, Srbija, Poljska in Avstrija.
Kaj pa Slovenija?
Slovenija se je z 9,5-odstotno rastjo med evropskimi državami uvrstila na 22. mesto. Naložbe v oglaševanje v letu 2024 so pri nas znašale 204 milijonov evrov, pri čemer je izključeno oglaševanje v spletnih imenikih. Vplivneži so vključeni, saj ocenjujejo, da so investicije v vplivneže narastle več kot 34 odstotkov.
Kam gredo vložki?
Ob upoštevanju, »da je trg tujine gotovo podcenjen«, so ugotovili, da skoraj vsi kanali rastejo, so pa razlogi za rast precej drugačni. Investicije so se ponovno nekoliko prevesile v »tuje« medije.
Največje premike so zabeležili vplivneži, YouTube, Alpha in Meta, digitalno zunanje oglaševanje in lokalno prikazno oglaševanje.
Povečanje vlaganj v slovenske medije
Povečanje vlaganj v slovenske medije med drugim pripisujejo tudi velikemu zanimanju za podkaste in videokaste ter razumevanju stroškov. Podkasti predstavljajo širše možnosti naložb (product placementi, sponzorstva). Pravijo. da so vse »slovenske agencije iz leta poprej dvignile del proračuna, ki ga znotraj digitalnega budžeta namenjajo lokalnim medijem«.
Oglaševalci v povprečju uporabljajo 6 oblik digitalnega oglaševanja
Povečuje se število tistih, ki testirajo nove kanale. Najbolj izrazito se je povečalo število podjetij, ki oglašujejo na TikToku in zunanjih digitalnih oglasnih površinah. Konkretne investicije na TikToku bodo zabeležene šele letos.
Tudi višina naložb v posamezne aktivnosti se je spremenila, višje so naložbe v vsebine in družbena omrežja, ki so se več kot podvojile, izredno pomemben del pa ostaja tudi e-poštni marketing.