5ka
Aktualno

5KA, spletna učilnica, ki je v pomoč učencem in staršem

Starši osnovnošolskih otrok ste verjetno že opazili enega od najnovejših projektov medijske hiše Pro Plus oz. novo storitev VOYO – »resnozabavno« spletno učilnico, ki so jo poimenovali 5KA.

Strokovnjaki, ki svoj poklic jemljejo kot poslanstvo

»Z njo bodo otroci lažje, zabavneje in hitreje dopolnjevali in utrjevali svoje znanje, ostalo pa jim bo tudi več časa za športne aktivnosti in druženje s prijatelji,« pravijo snovalci projekta. V preteklih mesecih je tako šestnajst učiteljev posnelo učni program devetletke v obliki 3- do 10-minutnih  filmčkov. »Dvanajst predmetov smo posneli v obliki več kot 1100 videov, ki smo jih umestili na poseben profil na VOYO in jih poimenovali resnozabavna spletna učilnica 5KA. Učitelji, ki smo jih izbrali, so strokovnjaki, ki svoj poklic jemljejo kot poslanstvo, v njem neskončno uživajo in svoje znanje z veseljem, nasmehom in smislom za humor delijo z otroki, ki bi radi na zabaven in spodbuden način utrjevali znanje, odkrivali nove podatke in razumeli šolsko učno snov,« pravijo na Pro Plusu. Kot poudarjajo, filmčki niso namenjeni samo otrokom, temveč tudi njihovim staršem in vsem drugim, »ki so že pozabili, kako poteka fotosinteza, kje stojijo vejice, zakaj so flamingi roza barve, kje se razteza Dinarsko gorstvo in kdo je bil Tutankamon«. Predavanja so posneli v zabavnem studiu in jih opremili z interaktivnimi grafikami in zanimivimi eksperimenti. Veliko je tudi življenjskih primerov, da si otroci lažje predstavljajo snov.

5ka ucitelji

Od ideje ob kavi do uspešne izvedbe

5KA je zlasti zanimiva v današnjem času, saj je v preteklih dveh letih epidemija močno vplivala tudi na osnovnošolce. Učitelji opažajo, da so se v znanju učencev pojavile velike vrzeli in da bo potrebno veliko truda, da jih zapolnijo, nadgradijo in utrdijo, pri čemer bo otrokom v pomoč tudi vsebina na 5KI.

Kljub temu pa je ideja zanjo nastala že pred časom, ko je na naša življenja začel vplivati koronavirus. »O projektu vsebin za šolo smo se začeli pogovarjati jeseni 2019. Osnovna ideja o projektu šolskih vsebin se je porodila Branku Čakarmišu, ki mi jo je predstavil ob jutranji kavi, zdela se mi je zanimiva, a zelo drugačna. S samim razvojem ideje smo začeli kakšno leto pozneje. K temu so nas v veliki meri seveda spodbudile krizne razmere v letu 2020, ko se je izkazalo, kakšne težave in izzive imajo s šolo na daljavo učenci, starši, učitelji, ravnatelji in pravzaprav vsi, ki so tako ali drugače vpeti v sistem izobraževanja. Izobraževanje namreč vpenja najširšo skupino ljudi, pravzaprav smo vsi tako ali drugače vpeti v sistem izobraževanja,« pravi Blaž Bezek, vodja storitev VoD na Pro Plusu.

5ka blaz

Odziv na projekt je dober, za njegovo promocijo pa na Pro Plusu načrtujejo večje oglaševalske akcije vsaj trikrat letno. »Predvsem v času, ko je potreba po učenju večja in ko bomo predstavljali novosti samega projekta,« pravi Blaž Bezek, vodja storitev VoD na Pro Plusu. (Foto: Miro Majcen)

Kako se razlikovati od globalnih velikanov

Čeprav jih je k projektu močno spodbudila kriza in nova realnost v letu 2020, Bezek doda, da so v osnovi kot lokalni ponudnik videa na zahtevo iskali svojo nišo, kaj ponuditi slovenskemu gledalcu, česar globalni ponudniki ne zmorejo: »Torej, kje se lahko kot slovenski video na zahtevo razlikujemo od globalnih velikanov. In mislim, da nam je zelo dobro uspelo. Gre za dolgoročen projekt, ki ga bomo dopolnjevali in nadgrajevali tudi v naslednjih letih, z dodatnimi vsebinami in funkcionalnostmi.« Doda, da se pri ustvarjanju projekta niso zgledovali po kakšnih projektih iz tujine. Globalni ponudniki videa na zahtevo se namreč širijo predvsem na področje igričarstva, gaminga, torej bližje zabavnim vsebinam oz. entertainmentu. »Ne takrat ne danes ne poznam videa na zahtevo, ki bi na svoji platformi poleg zabavnih vsebin ponujal izobraževalne, razen posebej specializirane platforme za izobraževanja – didaktično učenje, igro in podobno,« pove.

Bistvo ni učenje na pamet

Kljub temu, da so 5KI dodali pridevnik »resnozabavna« spletna učilnica, sogovornik poudari, da moramo, ko govorimo o zabavni plati projekta, imeti v mislih predvsem drug pomen te besede. »Ne gre za zabavo v smislu sproščanja, ampak za način podajanja vsebine in forme. Snov podajajo entuziastični učitelji, ki živijo svoj poklic in proaktivno sodelujejo pri snovanju vsebine, predavajo snov na izviren način, da se učna snov predstavlja v primernem kontekstu z zanimivimi primerjavami, da sta scenografija in grafična podoba videov barviti, privlačni in da so videi kratki, jedrnati, jasni. Bistvo ni učenje na pamet, ampak v spoznavanju in razumevanju,« pravi Bezek. Pri tem pohvali produkcijsko ekipo, ki je po njegovih besedah naredila izjemno delo – od dolgih predpriprav, vsebinske zasnove projekta, iskanja primernih in zainteresiranih učiteljev za sodelovanje, priprave načrta učne snovi do postavitve produkcijskih načrtov. Vse skupaj je trajalo devet mesecev, samo snemanje pa štiri mesece, nato je 5KA lahko zaživela, pri čemer Blaž Bezek pove, da gre dolgoročen projekt, s samostojno pozicijo na platformi VOYO, ki ga bodo v naslednjem letu še nadgrajevali z vsebinskimi novostmi in funkcionalnostmi.

5ka nina

Ena od učiteljic, ki sodelujejo v projektu, je Nina Oblak, ki pravi, da ima učiteljski poklic v njenem življenju res velik pomen: »V čast si štejem, da lahko izobražujem in vzgajam male bistre učenjake, ki bodo kaj kmalu postali odrasli ljudje. Kakšne prihodnosti si želimo? Včasih se učitelji ne zavedamo, koliko je v naših rokah.«

Zadovoljni z odzivom

V septembru 2021 je imela 5KA 33 tisoč ogledov, v oktobru pa že 103 tisoč, kar predstavlja več kot 200-odstotno povečanje števila ogledov. Prvi, drugi in deveti razredi so bili najbolj obiskani že v prvem mesecu in ostajajo najbolj obiskani razredi, kjer v oktobru povečanje obiska beležijo tudi preostali razredi. Prvošolčki se učijo pisati, v drugem razredu pa se že učijo angleškega jezika. Od tretjega do sedmega razreda sta glavna poudarka na matematiki in angleščini, kakor tudi v devetem razredu, v osmem razredu pa poglabljajo znanje matematike.

Članek je bil izvorno objavljen v tiskani reviji Marketing magazin, december 2021, #486. Revijo lahko naročite na info@marketingmagazin.si.

491

Naroči se na revijo MM in prihrani do 30%!

Intervju

bla
26. 05. 2022

Pierre-Olivier Cimon, vodja projektnega razvoja v hrvaškem podjetju Rimac Technology,…

Mate Rimac je tam, kjer je, z razlogom. Je prizemljen genij z velikim srcem. Sodelavce navdihuje tako s tehnološko vizijo kot tudi z vodenjem.

bla
24. 05. 2022

Ekipa pod vodstvom režiserja Mateja Rimaniča je na letošnjem kanskem filmskem festivalu…

Zdaj ko smo se vrnili iz Cannesa, nam je teža tega dosežka že veliko bolj oprijemljiva, ampak mislim, da lahko govorim za celotno ekipo, ko rečem, da…

tedx
24. 05. 2022

Ekipa TEDxLjubljana je po dveh letih ponovno organizirala dogodek v živo, in sicer pod…

Kot vemo, prepoznavnost blagovne znamke raste, če produkt, v našem primeru dogodek, povečuje svojo kakovost. Prav temu se najbolj posveča ekipa…

Naši avtorji