30. SOF je zaključen, nagrajenci bodo znani kmalu
Uradni del festivalskega dogajanja v ljubljanskem Litostroju je zaključen in obiskovalce zdaj čaka samo še večerna podelitev nagrad in zabava.
Med prvimi je danes na oder stopil Marjan Novak, založnik Marketing magazina, ki je pozval k premiku oglaševanja od B2C oz. B2B k H2H oz. human to human oglaševanju. »Ustvarjajmo čim več človeku prijaznih znamk in razmislimo o tem, da je čas za oglaševanje vrednot,« je med drugim povedal.
Dopoldanski del sta zaznamovali tudi dve okrogli mizi, ki ju je vodil Uroš Goričan, kreativni direktor v skupini Herman & partnerji. V prvi, ki jo je poimenoval »Reklame, sanje in Rock’n’Roll«, je s govoril s sogovorniki, ki so pred desetletji orali ledino in postavljali oglaševalsko panogo na zemljevid, a tudi uživali na takrat še divjem zahodu oglaševanja. Drugo je naslovil »Zloglasni in drzni«, v njej pa je s sogovorniki med drugim komentiral ikonično znamko Mobitel in eno najbolj uspešnih oglaševalskih akcij zadnjih let, Lahkonočnice.
Po kosilu se je udeležencem preko Zooma oglasila Brittany Kaiser, svetovno znana strokovnjakinja za varstvo podatkov, tehnologije veriženja blokov (ang. blockchain) in zakonodajno reformo, ki je opozorila na to, da je lastništvo osebnih podatkov ena od najpomembnejših tem v oglaševanju. »Podatki so najbolj dragocena stvar na svetu in tega bi se moral zavedati vsak posameznik. Ljudi ne bi smeli prepričevati, da ne smejo razkrivati oz. deliti svojih podatkov, ampak jih moramo naučiti, kako naj delijo samo tiste podatke, ki jih želijo razkriti. In prav tako kot družbe in podjetja služijo z našimi podatki, bi s tem, da jih delimo, morali nekaj »zaslužiti« tudi mi,« je med drugim povedala Kaiserjeva.
V nadaljevanju so o svojih trajnostnih praksah govorili predstavniki treh velikih podjetij – Blaž Brodnjak (NLB), David Kovačič (Spar Slovenija) in Aleša Mižigoj (Medex) ter predstavniki treh manjših podjetij oz. projektov Miha Hrovat (Treecelet), Alenka Kreč Bricelj (Smetumet) in Mojca Markizeti (Iskraemeco), dan pa se je zaključil s pogovorom novinarja Saše Jerkovića s predsednikom UEFE Aleksandrom Čeferinom. V zanimivem pogovoru ste se dotaknila tudi trajnostne tematike – Čeferin je priznal, da bi UEFA na okoljskem področju lahko naredila več (in da se tega zavedajo), odgovoril pa je tudi na vprašanje, kateri oglas v zadnjem času mu je bil najbolj všeč – to so bili Lesninini Švedi. Če je bila omenjena oglaševalska akcija tudi favorit žirije, bo jasno že čez nekaj ur, ko bodo na zlati noči razglasili letošnje zmagovalce.