• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Je vaše spletno mesto že izpolnilo pričakovanja mobilnih uporabnikov?

IZ REVIJE MM: Je oblikovanje odzivnih spletnih mest prava rešitev za oglaševalce in medijske družbe ali pa naj se raje odločijo za mobilne aplikacije? Svoj pogled na razvoj pametnih naprav in izzive, ki jih prinašajo novodobne tehnologije, so prispevali slovenski strokovnjaki za uporabniško izkušnjo in spletni oblikovalci.

Foto: Dreamstime

Glede na rezultate letošnje raziskave Mediascope, ki jo izvaja Evropski urad za interaktivno oglaševanje (IAB Europe), splet vsaj enkrat na teden obišče že 426,9 milijona Evropejcev. To je že 65-odstotni delež populacije tega območja. Strokovnjaki že nekaj časa napovedujejo, da bo število spletnih uporabnikov, ki do interneta dostopajo preko klasičnih računalnikov, kmalu manjše od tistih, ki do spleta dostopajo s pomočjo svojih mobilnih naprav, torej pametnih telefonov in tabličnih računalnikov. Sicer se njihove napovedi ne uresničujejo tako hitro, kot so pričakovali, vseeno pa trendi kažejo, da so napovedi, da bo s pomočjo mobilnih naprav do spleta kmalu dostopalo več uporabnikov kot na druge načine, pravilne

Sodobni potrošniki smo vse bolj povezani, ves čas priklopljeni na popkovino svetovnega medmrežja, kjer lahko kadar koli poiščemo informacije o čemer koli. Oglaševalci zato že nekaj časa ne skrbijo le za prisotnost in prepoznavnost v realnem svetu, temveč tudi v spletnem okolju. Hkrati so razvajeni novodobni potrošniki vse bolj nepopustljivi do počasnih spletnih mest, ki informacije skrivajo za številnimi in težko dostopnimi kliki.

Kaj naj torej storijo oglaševalci in medijske družbe? Naj se odločijo za oblikovanje odzivnih spletnih mest ali naj se odločijo za mobilne aplikacije? Za mnenje smo prosili nekaj slovenskih strokovnjakov za uporabniško izkušnjo in spletnih oblikovalcev. Njihovo mnenje si lahko preberete v najnovejšem Marketing magazinu, tukaj pa z vami delimo nekaj njihovih nasvetov za oblikovanje odzivnega spletnega mesta. 

(Celoten članek si lahko preberete v reviji Marketing magazin #381. Naročite se na revijo: obrazec )

 

Nasveti za oblikovanje odzivnega spletnega mesta

Marko Mrdjenovič, svetovalec in lastnik agencije Ocvrta celica:

  • Najprej je treba načrtovati stran za majhen zaslon, saj nas to prisili k osredotočenosti. Pogosto uporabniki pravzaprav nočejo brati celotne strani besedila, če se da isto povedati v dveh odstavkih.
  • Prilagajanje funkcionalnostim naprav in ne napravi sami – tako lahko zgradimo spletno mesto, ki bo na novih napravah, ki podpirajo iste funkcionalnosti, delovalo izvrstno.
  • »Točke preloma« – pri načrtovanju videza spletnega mesta na različnih napravah izhajajte iz vsebine, ne iz naprave. Vsak dan pridejo na trg nove naprave z novimi velikostmi zaslona, zato se na trenutno stanje ni pametno zanašati. Seveda to ne pomeni, da bolj razširjenim dimenzijam ne posvetimo dodatne pozornosti.
  • Čim manjše datoteke so dobre že na običajnih spletnih straneh, pri mobilnih pa so še pomembnejše, saj skrajšajo čas prenosa, porabo baterije in hitrost odzivnosti spletnega mesta. Še bolje je, če strani za vmesnike namesto grafičnih datotek uporabljajo spletne tehnologije – CSS za prelive, obrobe in sence, tipografije za naslove in besedilo.
  • Na trg prihajajo naprave z izjemno visokimi ločljivostmi zaslona (t. i. retina), na katerih so slike običajnih ločljivosti videti slabo. Rešitev je v slikah z večjo ločljivostjo in v uporabi spletnih tehnologij.

Sara Božanić, interaktivna oblikovalka oz. strateginja za digitalni marketing:

  • Oblikovanje prilagodljivih komunikacijskih konceptov: kombinacija novih tehnologij in socialnih sprememb je pripeljala do določenih pričakovanj samih uporabnikov. Na enak način, na katerega napreduje tehnologija, napreduje namreč tudi oblikovanje. Standardi v kakovosti uporabe medijev, ki nas obkrožajo, se spreminjajo in s tem se spreminjajo tudi strateški pristopi. Koga, kdaj in kako ciljamo.
  • Fleksibilna vsebinska arhitektura spletnega mesta: fleksibilna arhitektura pomeni, da oblikujemo vsebinsko strukturo, ki se prilagaja glede na prikaz na določenem mediju in temelji na uporabnikovi potrebi. V praksi to večkrat pomeni, da so vsebine za sam splet veliko obsežnejše kot na primer tiste za mobilne naprave. To izvira tudi iz potrebe in načina rabe vsebin. Lahko omenimo tudi, da nam na poti niso potrebne vse informacije, ki jih potrebujemo, ko smo pred nekim svojevrstnim statičnim velikim zaslonom ali pa imamo določeno potrebo po drugačnih primarnih informacijah.
  • Fleksibilna struktura grida: grid ali tako imenovani »layout« je način postavitve same strukture spletnega mesta. Pod pojmom fleksibilne strukture grida razumemo svojevrsten fluidni koncept zmanjševanja in povečevanja vsebine ter elementov spletnega mesta. Oblikujemo svojevrstno »mobilno« mrežo na način, da ne uporabljamo odvečnih ali nepotrebnih elementov.
  • Fleksibilen dizajn: oblikovanje fleksibilnega dizajna spletnega mesta v praksi pomeni, da se določeni grafični elementi na samih mobilnih napravah ne prikazujejo ali da se prikazujejo drugače, v obliki, primerni za prenosne naprave.
  • Fleksibilno pomanjšanje in povečanje fotografij: vizualni oblikovalski in izvedbeni pristop je eden ključnih elementov in izzivov pri oblikovanju odzivnih spletnih mest. Treba je izvesti logiko prilagajanja prikazovanja fotografij za vse še tako različne naprave in seveda položaje teh naprav. Fotografija se mora prikazovati pravilno, ne glede na to, ali je postavljena v navpičen ali vodoraven položaj.

Mitja Mavsar, vodja uporabniške izkušnje pri D Labs:

  • Manj okraskov: pretirano izpostavljanje znaka in podobe blagovne znamke ter vizualno okraševanje sta praviloma le ovira pri doseganju kakovostne uporabniške izkušnje. Znamke vse bolj komunicirajo skozi tekoče interakcije in dolgoročen odnos, ne skozi nastopaško znamčenje, ki zavzame pol zaslona in prikrije precej podatkov.
  • Prilagajanje velikosti slik/videa: običajni ljudje imajo za zdaj še precej omejen prenos podatkov, pa tudi tisti brez omejitev se pogosto znajdejo v »počasnem« območju. Ni odveč, če ob zaznani mobilni rabi ponudite drastično manjšo sliko in video. Seveda mora uporabnik imet dostop do povečave.
  • Odstranjevanje in krajšanje vsebin: številne spletne vsebine, ki so nastale v zadnjih dvajsetih letih, se zadnje čase enostavno brišejo, saj so ugotovili, da uporabnikom ne koristijo, zato se jih ne splača več vzdrževati. Za mobilne čase potrebujemo uporabniki in lastniki spletnih mest ekstremno kratko, jedrnato, vzdrževano vsebino, opremljeno z infografikami in živimi podatki.
  • Manj funkcionalnosti: Konec je časov »fičuritisa«, ko so razne agencije in računalnikarji prodajali spletno mesto po »fičrih« (ang. features). Ključno postaja, da zgradiš pravo funkcionalnost, jo čim hitreje daš na trg, nato pa spreminjaš, opazuješ realne rezultate na različnih napravah, se učiš in izboljšuješ.

Žiga Polc, spletni oblikovalec v Krki:

  • Vsebina: ta je najpomembnejša, saj nas uporabniki obiskujejo zaradi nje. Zaradi tega mora biti prilagojena mediju in v prvem planu.
  • Navigacija: mora biti pri odzivnih spletnih mestih prilagodljiva mediju. Se pravi en tip navigacije za mobilne naprave, drug za tablice in spet tretji za namizne računalnike. Navigacijo prilagajamo spletni izkušnji (zgoraj, spodaj) oz. toku vsebine.
  • Postavitev oz. prelomi strani: postavitev posameznih elementov (logotip, navigacija, vsebina ...) na odzivnih spletnih straneh je izrednega pomena. Postavitev in prikazovanje slednjih pa je treba prilagajati mediju oz. toku informacij, le tako dosežemo dobro uporabniško izkušnjo.
  • Multimedijski elementi: multimedijske elemente, kot so slike in videi, je treba prilagajati mediju. Za boljšo uporabniško izkušnjo pa lahko prilagajamo tudi pozicijo, velikost in prikaz slednjih. Implementacijo multimedijskih elementov je treba preveriti na različnih medijih, da ne prihaja do napak.
  • Hitrost/velikost: pri odzivnem spletnem oblikovanju in programiranju je treba imeti v mislih tudi velikosti datotek in hitrost nalaganja spletne strani. Ta proces je najbolje začeti že v fazi načrtovanja. V nasprotnem primeru se lahko zgodi, da je naša stran hitro prevelika in prepočasna.

Gorazd Murnik, oblikovalec uporabniške izkušnje v agenciji Creatim Ržišnik Perc:

  • Zasloni na mobilnih napravah so manjši, kot so na stacionarnih ali prenosnih. Zato je toliko bolj pomembno, da uporabniku prikažete relevantne informacije na primeren način.
  • V fazi načrtovanja postavite cilje, ki jim mora mobilno spletno mesto zadostiti. Pri vzpostavljanju ciljev se vprašajte, kdaj, kje in zakaj bodo uporabniki uporabljali vaše spletno mesto na mobilni napravi, katere so ključne informacije, ki jih potrebuje uporabnik v trenutku, ko pride na spletno mesto preko mobilne naprave, in katere funkcionalnosti so primerne in potrebne v času, ko uporabnik brska preko mobilne naprave.
     

Celoten članek si lahko preberete v reviji Marketing magazin #381.

Naročite se na revijo: obrazec