• Facebook
  • Twitter
  • RSS

16. SKOJ: Kakšno je stanje piarja v Sloveniji?

Na današnji okrogli mizi »PReporod poklica – smeri razvoja odnosov z javnostmi«, ki je potekala v sklopu 16. konference SKOJ, so se strokovnjaki odnosov z javnostmi pogovarjali o pomanjkanju zaupanja v piarovce in trenutnem stanju panoge.

Kakšno je stanje piarja in kam se mora razviti, da bo izkoristil vse priložnosti, ki se mu ponujajo, ter da bo ponovno pridobil zadostno mero ugleda – tako s strani vodstva kot splošne javnosti? O tem so se spraševali strokovnjaki odnosov z javnostmi na današnji okrogli mizi »PReporod poklica – smeri razvoja odnosov z javnostmi«, ki je potekala v sklopu 16. konference SKOJ. Tako Dejan Verčič, profesor na ljubljanski Fakulteti za družbene vede (FDV), kot Matjaž Klipšteter, direktor komunikacijske agencije Futura PR, menita, da je stanje slovenskih odnosov z javnostmi zadovoljivo, celo boljše, kot je bilo včasih. »Če si želite pridobiti zaupanje svojih direktorjev, se morate pač boriti za to, se dodatno izobraževati in pridobiti več kredibilnosti,« je svetoval Klipšteter, ki je kritičen do negodovanja piarovcev, da jih vodstvo podjetij ne posluša dovolj. Verčič pa je dodal, da se je nesmiselno posvečati vprašanju, ali piarovce sploh potrebujemo, kako sposoben mora biti takšen strokovnjak: »Tako kot v podjetju ne moremo brez računovodstva, tudi brez piarja ne gre. Nihče ne pričakuje, da je računovodja genialec, pričakuje pa se, da je sposoben, odgovoren in vesten.« Nujno za optimizacijo odnosov z javnostmi pa je institucionalizacija poklica, meni.

Samo tako, da se bodo določili nekakšni standardi, etični kodeksi, primeri dobre prakse, da se bodo vzpostavili sistemi certificiranja strokovnjakov z javnostmi, bo PR dosegel novo raven. Samo tako bo vodstvo lahko tudi izbralo resnično sposobne, kredibilne in odgovorne strokovnjake, svetovalce za odnose z javnostmi. Brez tega tavajo v temi.

Seveda pa se mora ta sprememba začeti že v šolskih klopeh. Sandi Salkič, tiskovi predstavnik družbe Petrol, meni, da je predmete, ki učijo o odnosih z javnostmi, treba vključiti v vse kurikulume fakultet, ne le družboslovne. Podjetja potrebujejo svetovalce, ki so izobraženi tako na področju odnosov z javnostmi kot tudi sektorja, kjer so zaposleni. Klipšteter je dodal, da morajo študentje že med študijem pridobiti več praktičnega znanja.

Na koncu so udeleženci okrogle mize spregovorili tudi o tem, kakšne vrline morajo imeti piarovci, da bodo svojo stroko ponesli na nov nivo. Potrebujejo več poguma, inovativnosti, ambicioznosti, izobraženosti in samozaupanja. Tako bi lahko povzeli odgovore strokovnjakov.