• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako lahko umetna inteligenca pomaga komunikatorjem?

Je prihodnost komunikatorjev ležanje na plaži s koktajlom v roki, medtem ko se s strankami ukvarja umetna inteligenca? Najbrž ne. Bo pa komunikatorjem omogočila, da bodo imeli več časa za nerutinske naloge, ki zahtevajo strateško razmišljanje in človeški pristop.

Foto: Pixabay

Kot smo v Marketing magazinu že pisali, je strah, da bi tehnologija nadomestila človeka je, odveč. Vsaj v okviru predstav razvoja, ki jih imamo danes. Res pa je, da se bodo nekatere naloge prerazporedile in dale več priložnosti za ustvarjanje dodane vrednosti. V nadaljevanju so navedena tri področja, kjer lahko umetna inteligenca komunikatorjem že danes olajša služben vsakdanjik.

Boljše poznavanje ciljnega občinstva

Morda na prvi pogled očitna je uporaba umetne inteligence pri upravljanju s podatki. Podjetjem nova tehnologija omogoča globlje razumevanje ciljnih skupin in dostop do njih na bolj oseben način.

Za blagovne znamke še bolj pomembno pa je napovedovanje trendov in interesov ter posledična zmožnost razvijanja ustreznih produktov in storitev s poudarkom na uporabniški izkušnji. Konec koncev pa vse skupaj pomeni zgolj to, da lahko komunikatorji razvijajo bolj prefinjene kampanje.

»Nadomeščanje« pri rutinskih opravilih

Veliko rutinskih dnevnih opravil, ki jih morajo vsakodnevno opravljati službe za odnose z javnostmi, kot sta spremljanje medijev in poročanje, lahko v veliki meri nadomesti umetna inteligenca. Že zdaj obstaja veliko uporabnih storitev, še precej nalog pa vseeno zahteva »ročni« pregled ali popravke.

Tehnologija še ne loči dovolj natančno, kaj je pomembno in kaj ne. Z napredkom se bo tudi to najverjetneje spremenilo in komunikatorjem dalo priložnost, da strateško razmišljanje raje posvetijo ustvarjanju kreativnih kampanj in gradnji odnosov.

Interakcije na družbenih omrežjih

V nekaj mesecih so se tudi v Sloveniji pogovorni boti razširili in skupaj z Facebook »Messenger« botom skoraj postali standard za vsa večja podjetja, ki se ukvarjajo s prodajo strankam. Zainteresirani kupci ali že obstoječi dobijo odgovor takoj.

Če pa je zahteva bolj specifične narave, se v pogovor vključi komunikator. Na družbenih omrežjih lahko pričakujemo, da se bo umetna inteligenca kmalu razvila do te mere, da bo odgovarjala na komentarje v imenu podjetij z ustreznimi #ključniki. To ppomeni, da bodo komunikatorji svoj čas lahko posvetili bolj človeškim elementom, ki jih tehnologija ne more posnemat.

Ne ali, ampak kako dobro uporabiti AI

Po mnenju Blaža Ferenca, vodje komunikacij v A1 Slovenija, je vpliv umetne inteligence na komuniciranje je že danes nezgrešljiv. Algoritmi na družbenih omrežjih, spletnih iskalnikih in spletnih medijih z dajanjem prioritete vsebinam, ki naj bi uporabnika najbolj zanimale, opredeljujejo diskurz in način razumevanja sporočil. »Po drugi strani umetna inteligenca komunikatorjem prinaša nova orodja, s katerimi lahko podrobneje in hitreje spoznajo svoje ciljne javnosti, se v realnem času odzivajo na njihove povratne informacije, si v marsičem poenostavijo komuniciranje z njimi in bolje ocenjujejo morebitne krizne situacije.«

Prepričan je, da se bo v prihodnje umetna inteligenca v komuniciranje še močneje zasidrala z avtomatizacijo procesov, visoko razvitimi pogovornimi roboti in podporo odločanju na podlagi velike količine podatkov. Uspeh komuniciranja tako ne bo temeljil na tem, ali komunikator uporablja umetno inteligenco ali ne, ampak na tem, kako dobro jo uporablja.

V odnosih z javnostmi bo vedno ključen človeški stik

Po opažanju Andreje Jernejčič, direktorice agencije Lin&Nil, z novimi tehnologijami in digitalizacijo v ospredje prihajajo drugi kanali za komuniciranje, ki že delujejo pod vplivom AI. »To pomeni, da moramo piarovci še vedno prilagoditi vsebino in čas objave različnim kanalom in občinstvom, vsebino pa algoritmi AI v ozadju prikazujejo osebam, katerih interesi se ujemajo. Pred izdajo svoje tretje knjige Biblija uspešnega piara sem premišljevala, kako bomo ostali v koraku s časom in odgovor je: vsebina,« je prepričana Jernejčičeva.

Prednost piarovca je po njenem mnenju poznavanje vsebine in njena poosebitev, da je za bralca zanimiva, edinstvena in pristna. Zaradi tempa življenja in količine prejetih informacij iz okolja imamo namreč vse krajši razpon pozornosti. Sodoben kanal so zanjo tudi vplivneži, ki bralcu v digitalnem svetu pričarajo občutek resničnega sveta, in AI bo vse bolj natančno ocenila realen vpliv njihovega učinka.

»AI je vse bolj prisotna v našem delu, usmerja nas celo na poti na sestanke z naročniki, da se izognemo gneči in takoj najdemo lokacijo. Vendar bo kljub vplivu AI za odnose z javnostmi vedno ostal ključen človeški stik in tega zaenkrat ne more nadomestiti, lahko pa dobro dopolnjuje naše delo,« sklene Jernejčičeva.

Povzeto po: Business 2 Community