• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako pripravljeni so piarovci na tehnološke spremembe?

»Mobilna tehnologija ima velik vpliv na družbene spremembe, za katere pa industrija odnosov z javnostmi še ni pripravljena«, je prepričana Tina McCorkindale, predsednica in izvršna direktorica ameriškega Inštituta za odnose z javnostmi.

Foto: Pixabay

V prispevku Ali so odnosi z javnostmi pripravljeni na tehnološke spremembe?, Tina McCorkindale med drugim citira dr. Dejana Verčiča, ki ugotavlja, da bo treba za raziskovanje vplivov hiperglobalizacije in hiperdemokratizacije na odnose z javnostmi pobrskati po žepu; po napravi, od katere se večina skoraj nikoli ne loči. Verčič ugotavlja, da so pametni telefoni eden od simbolov hiperglobalizacije, naši stalni spremljevalci, ki ne poznajo nacionalnih meja ali fizičnih ovir: z njimi je mogoče pošiljati sporočila, mobilno bančništvo omogoča plačevanje tam, kjer banke sploh nimajo fizičnih enot, mobilni telefoni pa so med drugim tudi v pomoč sirskim beguncem, ki bežijo v Evropo. Po Verčičevem prepričanju gre za temeljne premike v družbi, odnosi z javnostmi pa bi morali  biti na to pozorni.

Mediji so »mimo«,  čas je za mediatizacijo

V »tradicionalnih« odnosih z javnostmi večina moči izvira iz medijev. Zaradi nedostopnosti tehnologije, so bili mediji in njihova moč, da lahko objavljajo različne vrste vsebin, v rokah redkih posameznikov oziroma skupine posameznikov. Danes to lahko počne skorajda vsakdo, predvsem po zaslugi družbenih medijev, ne glede na velikost oziroma množičnost same platforme. Vendar pa Verčič opozarja, da bi morala stroka spremeniti pogled na medije. Po njegovem prepričanju mora namreč razmišljati zunaj okvira prisluženih, plačanih, deljenih in lastnih medijev, in začeti upoštevati vse razpoložljive vire komunikacij. Skratka, mediatizacija je danes vse.

Danes ne štejejo le dejstva, temveč tudi čustva in mnenja

Globalno gledano morajo strokovnjaki za odnose z javnostmi več storiti pri upoštevanju in obravnavanju čustev ter mnenj. Dr. Verčič trdi, da piarovci delujejo na podlagi dejstev oziroma imajo zelo purističen pristop do reševanja problemov, svet okrog nas pa je danes drugačen. Družba obstaja tudi zunaj našega zavedanja oziroma naše realnosti. Ta trenutek stroka po mnenju McCorkindalove na spremembe ni pripravljena. Mobilna tehnologija namreč je in še spreminja strukture moči, stroka odnosov z javnostmi pa mora biti na družbene spremembe, ki se dogajajo tako na globalni kot lokalni ravni, pripravljena. 

Dr. Verčič je bil lani odlikovan z nagrado Pathfinder 2016, najvišjo akademsko nagrado Inštituta za odnose z javnostmi (IPR).