• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Ugledna mednarodna oblikovalska založba opazila delo slovenskih študentk

Projekti Karin Rošker, Ane Valenko, Maruše Rimc, Nine Ninković in Ane Karlin so se uvrstili med najboljše kreativne rešitve na natečaju New Talent 2020 newyorške založbe Graphis.

V okviru e-novičnika New Talent, ki ga ureja založba Graphis, specializirana za izdajo knjig in revij s področja grafičnega oblikovanja, so svoje kreativne rešitve prispevali študenti z vsega sveta. Karin Rošker (prejemnica zlate nagrade), Ana Valenko (dobila je srebrno nagrado) ter Maruša Rimc in Nina Ninković (zaslužili sta si častno omembo) so se pod mentorstvom profesorja Eduarda Čehovina spopadle z izzivom, kako brezalkoholno pijačo z imenom #bau-bau približati mlajši populaciji. Ana Karlin pa je za serijo družbeno kritičnih plakatov, ki jo je oblikovala pod mentorstvom profesorja Radovana Jenka, prejela srebrno nagrado.

V nadaljevanju predstavljamo nagrajene rešitve s pojasnili. Avtorice smo vprašali tudi, zakaj so se odločile za sodelovanje na natečaju.

Potrošnik si lahko sam ustvari sliko okusa

»Za tekmovanje sem se odločila na predlog profesorja Čehovina, ki je pohvalil naše rešitve za semestrsko nalogo. Okusi so imaginarne kombinacije, ki jih opisujeta onomatopeja ‘zzzzzzz’ in ‘ouch’. Poelg tega je tu še dodatni klasični okus. Koncept je unikaten in nenavaden, zato sem želela potrošniku dati možnost, da si sam ustvari sliko okusa. Želela sem predstaviti igrivost in svobodo, ki ju prinaša ta osvežujoča pijača. Vzorec sestavljajo ročno narisane ilustracije na papirju, ki so bile nato digitalizirane in prilagojene embalaži.«

Nina Ninković

Med človeškim dotikom in spancem

»Za natečaj nam je povedal profesor Eduard Čehovin in predlagal, da nanj pošljemo svoje rešitve eksperimentalne embalaže. Ker je naša razmišljanja in oblikovalske rešitve zelo pohvalil ter dodal, da so zelo primerni za ta natečaj in da v njih vidi veliko potenciala, sem se odločila, da sodelujem. Koncept, na katerem sloni oblikovanje embalaže pijače #bau-bau,  temeljina nekaterih človeških potrebah in/ali željah. Obstaja v dveh bolj specifičnih okusih.Yeeehaw je okus človeškega dotika. Primeren je,kadar smo družabni in veseli, pa tudi jezni ali osamljeni. Napolni nas z energijo, toplino, nas naredi srečnejše ter presežejezo in razdraženost. Okus je močan in raznolik hkrati.Snore je okus dobrega spanca. Je nežen, vendar mogočen, še posebejkadar smo zaspani, nervozni, raztreseni ali zmedeni. Je okus stabilnosti in spokojnosti. Rezultat so tri pločevinke: #bau-bau, #bau-bau Yeeehaw in #bau-bau Snore, ki na umetniški način prikazujejo človeka.«

Karin Rošker

Kompozicija različnih nekonvencionalnih form

»Natečaji in nagrade so v oblikovalskem svetu velikokrat pripomoček, ki oblikovalcu pomagajo pri nadaljnem uspehu. Še posebej uspeh na natečaju Graphisovega kalibra da oblikovalcu malce notranje potrditve o njegovem delu, hkrati pa v portfoliju pokaže oblikovalčeve zmožnosti. BauBau je fiktivna znamka pijač nenavadnih, skoraj obskurnih okusov. Vodilni okus je okus monokrome z dvema podokusoma magente in rumene kot dominantnih barv na pločevinkah. Glede na eksperimentalno naravo znamke je bilo izhodišče likovne podobe kompozicija različnih nekonvencionalnih form, ki le z barvno raznolikostjo ločuje izdelke med seboj.«

Ana Valenko

Mehurčkast ples in svet sladkih sanj

»Za natečaj sem se odločila,ker konec koncev nimaš kaj izgubiti, lahko je le pozitivna izkušnja. K prijavi me je spodbudil naš mentor, profesor Eduard Čehovin, ki nam je natečaj ob koncu semestra tudi predstavil. Poleg tega pa se mi zdijo takšni natečaji tudi super priložnost, da tvoje delo ocenijo strokovnjaki, saj lahko s tem dobiš nekakšno potrdilo, da delaš dobro in greš v pravo smer. #bau-bau predstavlja omejeno izdajo pločevink z različnimi okusi. Pri oblikovanju posameznega okusa sem si najprej zastavila tri besede, za katere se mi je zdelo, da dobro povzamejo okus (»Flutter«– wiggle, shake, dance (zvijati, tresti in plesati) (in “Yummy" – juicy, delicious, sweet (sočen, slasten in sladek)). Besede so mi bile pozneje vodilo za oblikovanje, saj sem jih želela izraziti skozi vizualno podobo in s tem v gledalcu prebuditi občutke povezane z njimi. Flutter vas bo tako popeljal v mehurčkast ples in prevzeli vas bodo občutki srečeob katerih ne boste mogli ostati na miru. Yummy pa vas bo popeljal v »candy land« oziroma svet sladkih sanj, kjer bodo vaše skrbi odplavale v morju sladkorne pene.«

Maruša Rimc

Kritično razmišljanje o vplivih na zunanje vplive

»Natečaj Graphis se mi je zdel odlična priložnost, da svojo serijo plakatov približam javnosti in njihovo socialno-družbeno sporočilo podam v širši svet. Serijo štirih socialno-družbenih plakatov na temo osebne identitete sem zasnovala v okviru diplomskega dela, v katerem z njihovo pomočjo osvetlim in preučim tematike, ki se nanašajo na vpliv družbe, družbenih omrežij in bližnjih na posameznikovo samopodobo in osebno identiteto. Identiteta se namreč gradi pod zunanjimi vplivi, zato je kritično razmišljanje o dejavnikih, ki nanjo vplivajo, ključnega pomena. Plakati želijo gledalce spodbuditi, naj premislijo o učinku teh dejavnikov na njihovo življenje. V kolikšni meri si danes pravzaprav ustvarjamo lastna mnenja in v kolikšni meri prepuščamo družbi, da nas (pre)oblikuje in izoblikuje? Lahko pri tem celo izgubimo svoj pravi 'jaz'?«

Ana Karlin