• Facebook
  • Twitter
  • RSS

TripAdvisor v minimalistični preobleki

Namen prenove vizualne identitete je bil predvsem poenostavitev podobe brez izgube osebnosti. Da je newyorška agencija Mother Design dobro opravila svoje delo, se strinjajo tudi umetniški direktorji Matija Primc (Grey Ljubljana), Gregor Žakelj (VBG) in Matt Penko (Luna TBWA).

Celostna grafična podoba TripAdvisorja prej in potem.

Verjetno bi se zlagali, če bi trdili, da na potovanjih še nikoli niste preverili ocen na Trip Advisorju o neki nastanitvi ali restavraciji. Leta 2000 ustanovljeno stran v povprečju obišče 460 milijonov mesečnih obiskovalcev, na njej pa najdete 830 milijonov ocen uporabnikov. Po dveh desetletjih delovanja so se v družbi odločili za obširno preobrazbo, največje spremembe pa je deležen logotip s sovo Ollie.

V agenciji Mother Design prenovo utemeljujejo kot minimalistično preobleko, ki omogoča večjo prilagodljivost različnim kontekstom. Številni oblikovalski portali so pohvalili spremembo, saj naj bi enobarvni logotip in napis bolje pristajata že tako kompleksni podobi, poleg tega pa naj bi prej Ollijine oči dajale vedeti, da ji opojne substance niso prav tuje. »Vaja v zmanjšanju kompleksnosti in krepitvi značaja se odraža v preprostejši sovi,« so povedali pri Mother Design.

Sova ni izgubila osebnosti

Kot pojasnjuje Matt Penko, umetniški direktor v agenciji Luna TBWA, je agencija Mother Design poenostavila znak sove tako, da je odstranila nepotrebne barve in odebelila črte znaka. »Sova kljub temu ni izgubila osebnosti, če že, so ji jo večje zenice samo dodale, kar so lepo prikazali tudi z animacijo znaka. Dodali so komplementarno tipografijo, ki s svojo težo in obliko lepo sodeluje z znakom in zaključi logotip. Očitno ločevanje besede trip in advisor ni več potrebno, saj je Tripadvisor (kot ena beseda) postal že sinonim za pridobivanje informacij v povezavi s potovanji,« meni Penko. Kot dodaja, ima pomislek le pri sekundarnem pojavljanju znaka, kjer je sova v tako imenovanem »potovalno-zelenem« krogu, saj ga preveč spominja na logotip platforme Spotify. »Sprašujem se, ali je sovo resnično treba umeščati v krog.« Toda, kot sklene, je evolucija podobe »dobro rešena« in pomeni izboljšavo na vseh področjih.

Dober primer evolucije

»Lep primer evolucije celostne grafične podobe, ki živi in se s časom spreminja. Izpopolnjena in izčiščena geometrija simbola ohranja vtis, katerega dopolnjuje tudi posodobljen tipografski del. Odvzem nekaj barv pa je dobra dopolnitev celote,« je novo podobo TripAdvisorja pospremil Matija Primc, umetniški direktor v Grey Ljubljana.

Prenova je pomembna tudi zaradi zaupanja

Po opažanjih Gregorja Žaklja, umetniškega direktorja v agenciji VBG, blagovne znamke, ki so starejše in nagovarjajo ogromen spekter uporabnikov, postopama poenostavljajo in čistijo formo svojih komunikacij. To je zanj dobro, potrebno in pohvalno.»Ne samo zaradi lažje uporabe in večje zaznave, ampak tudi zaradi zaupanja, ki je povezan s tem. Vsi vemo, da Google počasi odžira veljavo Tirpadvisorju - tu imajo še veliko dela. Prenova je dober začetek, prepričan sem, da bodo povrnili tudi zaupanje v ocene in komentarje. S tem je prenova CGP-ja dobra in ohranja dolgoletno prepoznavnost.«