• Facebook
  • Twitter
  • RSS

B-report 2019: Etikete, zaradi katerih je za vino Piquentum čakalna vrsta

Hrvaški Studio Sonda je z inovativnimi etiketami za naravna vina Piquentum zasnoval tudi tretjo največkrat nagrajeno kampanjo v regiji in največkrat nagrajeno kampanjo na Hrvaškem. Kot pravita kreativna direktorja Jelena Fiškuš in Sean Poropat, etikete v tem primeru niso le za »okras«, ampak imajo tudi izobraževalni pomen in pomembno prispevajo k razvoju izdelka.

Ideja o etiketi za zbirko vin Piquentum Sv. Vital sloni na izpostavljanju letnika pridelave vina, ki pa pogosto izgublja svoj pomen zaradi uporabe pesticidov v vinogradu in uravnoteževanja okusa v vinski kleti. Zaradi tega so okusi povsem standardni in niso povezani z dejanskimi vremenskimi razmerami. Ker vina Piquentum prihajajo iz neobdelanih vinogradov in se borijo za spoštovanje ciklusa narave, so želeli, da njihove etikete ne bi imele le dekorativnega pomena, temveč tudi izobraževalnega.

»Kot je običajno za vse kampanje z dobrimi rezultati, mora biti rešitev tako logična, da se opazovalcu zdi, kot da kreativec zanjo ni potrošil preveč časa, a je v resnici dobro napel možgane. Naš cilj je bil oglaševati naravno vino in filozofijo samega vinarja, da bo vzbudl pozornost tudi globalno oziroma na tujih trgih in pri ciljni skupini, ki je zelo ozko segmentirana,« pojasnjuje Jelena Fiškuš. Dodaja, da gre v primeru ljubiteljev naravnih vin za precej brezkompromisen »svet«, ki ne verjame nikakršni vrsti oglaševanja in ga celo prezira. Odbija jih vse, kar spominja na množično potrošnjo. Izdelke izbirajo na podlagi mnenja ljudi, ki jih cenijo. Štejejo priporočila strokovnjakov in someljejev, cenjenih vinskih blogerjev, izbor vrhunskih restavracij in vinotek, in tako naprej.

Jelena Fiškuš in Sean Poropat, kreativna direktorja v agenciji Studio Sonda.

Zato je po besedah Seana Poropata edini način za doseganje te ciljne skupine naraven in zelo kakovosten izdelek, ki mu sledi zgodba, ki ga v njegovem bistvu podpira. »Tako je edini način komuniciranja s ciljno skupino sam izdelek. Etiketa, ki je neločljivo povezana z vinom v steklenici, tega pojasnjuje in ga še dopolnjuje; je zgodba o iskrenosti, naravnosti in potovanju od vinograda do samega vina. To je neverjetno orodje za samega vinarja, distributerje in prodajhalce vina. Zaradi tega je izdelek zanimivejši, kot če bi bil prepuščen samo lastni izvrstnosti,« je prepričan Poropat.

Projekt po besedah sogovornikov ni le izpolnil zastavljenih ciljev, ampak je celo presegel vsa pričakovanja. »Od samega začetka smo verjeli v ta izdelek in rešitev. Vedeli smo, da bo uspešna. Nismo pa niti slutili, ne s kreativnega ne prodajnega vidika, da se bo vse tako dobro odvijalo. Neverjetna sinergija z vinarjem je veliko pripomogla k uspehu,« je zadovoljna Fiškuševa. Ob tem poudarja,  da je Piquentum zelo kakovostno vino, ki pa je s pomočjo šestletno kolekcijo etiket, ki je služila kot promocijsko orodje, postal svetovno cenjen izdelek, ki je zelo iskan na več celinah in je svoje mesto dobil tudi v nekaterih najboljših restavracijah in vinotekah.

»Seveda nam veliko pomenita tudi prodajni rezultat in dejstvo, da je vino rezervirano že več let vnaprej. Zanj dejansko obstaja čakalna vrsta. Toda s stališča stroke* nam je najpomembnejše, da smo dokazali princip dela, v katerega verjamemo. Da kreativna rešitev embalaže in vsega ostalega torej nista samo lepa risba in lepa škatla, ampak da gre še za veliko več. Kreativnost lahko ogromno pripomore k razvoju v vsakem pogledu,« sklene Poropat.