• Facebook
  • Twitter
  • RSS

9. bienale Brumen: velika nagrada Brumen za projekt BIO 26

Na 9. bienalu slovenskega oblikovanja Brumen je veliko nagrado prejela oblikovalska in naročniška ekipa projekta Bienale oblikovanja BIO 26.

Veliko nagrado je prejela oblikovalska in naročniška ekipa projekta Bienale oblikovanja BIO 26.

Na 9. bienale Brumen se je uvrstilo 124 od 354-ih prijavljenih projektov, žirija pa je v sedmih kategorijah podelila 31 nagrad. Veliko nagrado je prejela oblikovalska in naročniška ekipa projekta Bienale oblikovanja BIO 26. Žirija je v ločenih kategorijah nagradila identiteto projekta in infografike, ki so s slednjo »neločljivo povezane in prevprašujejo mejo med informacijsko vrednostjo ter likovno izraznostjo. »Identiteta bienala nemudoma ujame pozornost. Ko jo enkrat ima, ponudi opazovalcu več slojev informacij – od vsebine in lokacije dogodka, do infografičnih ozadij in končnega konceptualnega presenečenja. Zasnova, ki deluje na različnih kanalih in aplikacijah, nima ene same nosilne podobe, temveč je fleksibilna, domiselna in učinkovita,« je odločitev utemeljila žirija. Oblikovalski studio Ljudje, ki stoji za podobo BIO 26, festivala v organizaciji Muzeja za arhitekturo in oblikovanje, je poskušal odgovoriti na slogan letošnjega BIO 26, skupno znanje, ki prevprašuje vlogo informacij in oblikovanja v sodobni družbi.

Posebno pohvalo je dobil projekt »Sodstvo Republike Slovenije; v državljana usmerjeni sistem uporabniške izkušnje«, ki ga je Renderspace razvil za Vrhovno sodišče Republike Slovenije. Po mnenju žirije projekt dokazuje »prednosti soustvarjanja, hitrega prototipiranja in sistemskega razmišljanja o pomembnem projektu v javnem interesu, ki dokazuje, kako dragoceno je, če so oblikovalci vključeni v projekt od vsega začetka in na vseh področjih. Obsežen podvig na pomembnem, kompleksnem in togem področju, ki vpliva tako na posameznike kot na družbo.«

Med prejemniki nagrad tudi agenciji Pristop in Innovatif

Innovatif je dobil nagrado za  spletno mesto državne uprave gov.si, žirijo pa je prepričala dostopnost informacij in predstavitev podatkov na način, ki ustreza uporabniku. Pristop je dobil tri nagrade. Prvo za vinske etikete Fedora, ki se po mnenju žirije »povežejo v prepoznavno celoto in odlično delujejo kot zbirka; te steklenice, celo ko bodo že prazne, bodo zagotovo našle mesto na policah mnogih ljubiteljev vina«. Drugo nagrado pa je dobil za Mladinino naslovnico z Borisom Johnsonom, kjer naj ne bi šlo »le za upodobitev Johnsona, ampak tudi Trumpa«, saj nagrajeno delo »z le nekaj potezami – upodobljeni lik nima niti obraza – in z igrivo upodobitvijo Johnsonove frizure ustvari v trenutku prepoznavno sporočilo.«  Plakati »Repriza«, ki so jih zasnovali za Festival migrantskega filma, pa so po oceni žirije »vzoren primer moči, ki jo premorejo besede, in učinka preproste, a prefinjene tipografije. Sporočilno postavljajo pod žaromet nas same in pogosto toksičen odnos javnosti do migracij.«