• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Lara Bohinc: »Ne želim graditi na sebi kot na osebni znamki!«

Lara Bohinc je znano ime slovenskega oblikovanja, čeprav že vrsto let živi in ustvarja v Londonu. Svojo karierno pot je začela z nakitom, a je pozneje izzive našla tudi drugod, predvsem v oblikovanju pohištva in izdelkov za dom. Njena linija prestižnega pohištva, ki smo ga imeli priložnost v Sloveniji videti prvič, je bila na ogled tudi v ljubljanskem Muzeju za arhitekturo in oblikovanje (MAO) in je požela veliko zanimanja.

Lara Bohinc: »Na splošno želim čim manj graditi na sebi kot na osebni znamki. To je bila moja težnja že od nekdaj, a v modi so izdelki vedno zelo vezani na osebnost, medtem ko pri pohištvu in predmetih za dom to niti ni tako zelo potrebno.«

Ob tej priložnosti se je Lara Bohinc udeležila tudi dogodka iz cikla Prenos veščin, kjer so ji udeleženci najprej na individualnih delavnicah lahko osebno predstavili svoje delo, ona pa jim je na podlagi tega svetovala, kako naprej. Sledilo je predavanje, na katerem je slušateljem predstavila svojo pestro, bogato in raznoliko karierno pot, ki jo je pripeljala od oblikovalke nakita do oblikovalke prestižnega pohištva.

Iz Ljubljane v London

Pot Lare Bohinc se je začela na likovni akademiji v Ljubljani, kjer je študirala industrijsko oblikovanje. Ker jo je mikalo oblikovanje kovin in nakita, jo je pot vodila v London, kjer je študirala na Royal College of Art. Po dveletnem študiju si je obetala dobro službo, a se ni zgodilo nič. Ponudbe niso začele deževati, a usoda je bila vendarle na njeni strani. Za prijateljevo modno revijo je oblikovala slušalke, ki jih je opazila takratna urednica revije Vogue, Lucinda Chambers. Chambersova jih je želela uporabiti na naslovnici slavne »modne biblije«, fotografijo pa je posnel kultni fotograf Mario Testino. In takrat se je vse skupaj tudi začelo. Bohinčeva sicer pravi, da je bilo potrebnega še dosti več poleg tega kančka sreče in da je bil njen vzpon k slavi in uspehu vse prej kot meteorski.

Jedilna miza, luč in stol iz kolekcije Celeste.

Ljudje so počasi stopili v stik z njo in jo spraševali, ali bi zanje izdelala kakšen zanimiv kos nakita. Počasi je začela nastajati njena prva linija. Raziskovala je različne tehnike in materiale, eksperimentirala in se učila na napakah, sčasoma pa je začela sodelovati s svetovno znanimi blagovnimi znamkami, kot so Cartier, Gucci in Lanvine. Ko tuji mediji pišejo o njenih uspehih, seveda ne pozabijo omeniti, da so njeni kosi navdušili številne najbolj slavne ženske na svetu – med drugim tenisačico Marijo Šarapovo, pevki Rihanno in Madonno ter igralki Cameron Diaz in Sarah Jessico Parker, žena britanskega premierja Samantha Cameron pa je zapestnico »Laratella« podarila tudi takrat prvi dami ZDA Michelle Obama. 

Morala bi oblikovati tudi pohištvo!

Nakitu so sledile tudi torbe in pasovi. Prva ideja, da bi lahko snovala tudi pohištvo, sicer sega že v leto 2000, ko je oblikovala nakit iz lesa in srebra. Takrat je njen predstavnik za odnose z javnostmi omenil, da ti kosi niti niso več nakit, ampak že skoraj pohištvo in da bi morala oblikovati tudi to. Takrat je to idejo »preslišala«, a izkazalo se je, da je imel še kako prav!

Rožnata stola Lunar in Solar.

Razlogov, zakaj se je naposled podala tudi na področje oblikovanja izdelkov za dom in pohištva, je več. Za njeno ustvarjanje nakita so bili značilni veliki kosi, ko pa je tržišče začelo zahtevati vse manjše, se ni mogla več izraziti, kot bi si želela. Ko je začela, je bilo v Londonu morda deset oblikovalcev nakita, sodelovala pa je tudi z velikimi modnimi hišami, ki v tistem času še niso oblikovale svojega nakita. Zaradi teh sprememb na trgu se je lotila novih izzivov. Dodaja pa še en, zelo človeški razlog: »Dolgčas mi je bilo delati stvari, ki so omejene na telo in relativno majhne. Želela sem delati večje kose, ki stojijo samostojno v prostoru in niso omejeni le na eno nosilno funkcijo.«

Stoli z imeni Lunar, Orbit in Solar.

Preskok na novo področje oblikovanja se je sprva začel s prošnjami strank, da zanje oblikuje določene kose – med njimi je bila na primer cigaretnica iz zlata in rubinov. Njen prvi kos pohištva je bila miza iz marmornih ploskev z imenom Solaris, ki je eden od njenih najdražjih kosov; stane namreč 45.000 funtov (izdelanih pa je bilo le deset miz). Izdelkom za druge naročnike – za švedsko podjetje Skultuna je oblikovala čudovite svečnike, ki so postali eden od njihovih najbolje prodajanih izdelkov; sledil pa je eleganten namizni pribor iz kolekcije The Wilkinson – so sledile lastne kolekcije.

Leta 2016 je ustanovila novo blagovno znamko Bohinc Studio. V pogovoru za Marketing magazin je povedala, da je s tem želela poudariti dejstvo, da za izdelki ne stoji le ona, temveč tudi njena ekipa, brez katere ne bi šlo. »Hotela sem, da ni vse vezano toliko name in na mojo osebnost. Gre za skupinsko delo, poleg tega mi je ime všeč, ker je bolj generično – ni vezano na eno osebo, ni vezano na ženski ali moški spol ... Na splošno želim čim manj graditi na sebi kot na osebni znamki. To je bila moja težnja že od nekdaj, a v modi so izdelki vedno zelo vezani na osebnost, medtem ko pri pohištvu in predmetih za dom to niti ni tako zelo potrebno. Tu gre res bolj za sam izdelek in ne toliko za ves pomp okoli njega,« pravi.

Stol Celeste. (Foto: Rebecca Reid)

Ker je svet okrogel

Njena zadnja kolekcija, ki je bila na ogled tudi v Ljubljani, se imenuje »Since the World is Round« (»Ker je svet okrogel«). Kosi (mizice, stoli, konzole) so mehkih zaobljenih oblik in prijetnih barv. »Seveda so izdelani v slogu, ki je všeč tudi meni osebno – če ni neke osebne note, potem težko delaš te stvari. Še zlasti, če jih delaš za svojo blagovno znamko. Če delaš za nekoga drugega, se moraš seveda malo prilagoditi tudi njemu oziroma njegovim željam; če pa delaš zase, pa to ni tako potrebno. In ko ste že omenili barve, naj povem, da si pri nakitu glede barv precej omejen – kovine so vedno v odtenkih srebrne, zlate, bronaste, bakra ... Meni pa so barve všeč! Imam jih doma, rada jih nosim in če sem bila pri nakitu omejena, mi je bilo zdaj v veselje uporabljati barve!« nam je zaupala Bohinčeva, ki pravi, da njeni kosi pogosto najdejo (vsaj za nekaj časa) svoje mesto tudi v njenem domu.

Kolekcija pohištva Celeste, pod katero se je podpisal Bohinc Studio.

Material, ki ga je uporabila pri oblikovanju kolekcije, je kovina, saj pravi, da »ti kovina – za razliko od na primer marmorja – daje možnost, da ustvariš linije, ki so tanke, a kljub temu zelo stabilne«. Prav materiali so zanjo pri oblikovanju pohištva nov izziv, saj lahko uporabi tudi takšne, ki jih pri oblikovanju nakita ni mogla; eden od njih je na primer oksidiran baker.

Ne le materiali, tudi stranke, ki kupujejo pohištvo, so zelo drugačne od tistih, ki kupujejo nakit. Gre večinoma za ljudi, ki si želijo posebne kose ali pa »svoje« notranje oblikovalce, medtem ko manjše kose prodajo tudi kakšni trgovini. Vse je izdelano po naročilu, ničesar ne delajo na zalogo. Tako kot pri nakitu so tudi pri promociji pohištva in kosov za dom ključne dobre fotografije. Te namreč zbudijo pozornost potencialnih kupcev, tako da se drugačnega oglaševanja v njenem studiu niti ne poslužujejo. »Imamo svojo službo za odnose z javnostmi in uporabljamo e-novičnike, prav oglašujemo pa ne, ker to za nas niti ni smiselno. Kosi niso namenjeni vsakomur, niti niso vsakemu všeč. Tistemu, ki so všeč, pa te že najde ...« je za MM še povedala Bohinčeva. 

Članek je bil prvotno objavljen v marčevski, 453. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]