• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Tipičen primer dela z naročnikom in ne za naročnika«

Kazina, ena najbolj priznanih plesnih šol v Sloveniji, se je predstavila z novo celostno grafično podobo. Z Gregorjem Žakljem, umetniškim direktorjem v agenciji VBG, smo se pogovarjali o procesu njenega nastajanja.

Kot je za MM povedal Gregor Žakelj, gre pri prenovi celostne grafične podobe Kazine za tipičen primer dela z naročnikom in ne za naročnika, kar sam že ves čas zagovarja. Projekt so začeli s predpostavko, da je bilo treba nujno prenoviti spletno stran. Hkrati je to predstavljalo dobro priložnost za prenovo celostne podobe, ki je vsa ta leta sicer odlično delovala. A pokazale so se pomanjkljivosti. Ob tem Žakelj še posebej poudarja vlogo Silvestre Perčič, direktorice in vodje Plesne šole Kazina. »Ko z nekom delaš tako dolgo, skoraj 10 let, ne potrebuješ več brifa. Hkrati pride do želje oziroma potrebe po spremembi, ki je plod medsebojnega spoštovanja in zaupanja.«

Ob prenovi tako prepoznavne znamke, saj je Kazina ena najbolj uveljavljenih plesnih šol v Sloveniji, je po Žakljevih opažanjih treba upoštevati veliko dejavnikov, ohraniti, kar je res dobro in prepoznavno, upoštevati zgodovino, ohraniti doslednost, prisluhniti blagovni znamki in vse skupaj izboljšati. »Nikakor nisem hotel preveč posegati v njihov simbol. Treba ga je bilo sicer izboljšati v pravo smer, kar pa je vedno največji izziv in dolgoletne izkušnje pridejo prav. Ker sem si z naročnikom blizu, je bil proces pri samem logotipu izjemno kratek, nekoliko dalši pa pri drugih elementih celostne podobe, kjer sem iskal rešitve za nekaj zelo zapletenih elementov in med sabo prepletajočih zgodb,« pojasnjuje Žakelj.

Dodaja, da je bilo izzivov veliko, med največjimi pa preprosto dejstvo. Uskladiti je bilo namreč treba odlične fotografije (plesalce po mnenju sogovornika najbolje »ujame« fotograf Aljoša Rebolj) s fotografijami, ki nastajajo med različnimi tekmami v ne prav uglednih telovadnicah, večinoma narejenih s telefoni. »Sliši se hecno, a zanje, torej plesalce in učitelje, sta ti dve fotografiji enako pomembni. To smo rešili in končno vse diha kot eno,« rešitev opiše sogovornik.

Grafična podoba kot odraz dela plesalcev

S celostno grafično podobo je želel doseči, da se začuti njihova energija in da naredijo nekaj drugačnega in svežega na tem področju. Kazinini plesni učitelji so v samem svetovnem vrhu in že dolga leta vzgajajo generacije plesnih navdušencev. »Nekateri imajo več nagrad, kot se jih spomnijo, drugi s projekti obrnejo svet, sami plesalci pa posegajo po najvišjih nagradah in priznanjih za svoje delo. Celostna grafična podoba je odraz tega in z njimi bo lahko še naprej rasla. Odziv je lep, kot je lep njihov plesni svet,« je zadovoljen Žakelj.