• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Smo to, kar vidimo

V beograjskem Muzeju uporabnih umetnosti bo 5. oktobra 2017 odprtje retrospektivne razstave oblikovalca Vladana Srdića »You are what You see«. Predstavil bo 111 svojih najboljših projektov s področij oglaševanja, znamčenja, ilustracije in oblikovanja uporabniške izkušnje.

Vladan Srdić, kreativni direktor in partner ljubljanskega oblikovalskega studia Studio 360, je prvokategornik regionalnega oglaševanja in oblikovanja. Že od zgodnjih 90. let se ukvarja s celostnimi rešitvami v vizualnih komunikacijah, po ustanovitvi lastne agencije pa tudi v arhitekturi. Pri vstopu v oglaševalski svet mu je kot mentor pomagal Dragan Sakan, oglaševalska legenda nekdanje Jugoslavije. Pred ustanovitvijo Studia 360 je delal tudi za ljubljansko izpostavo agencije New Moment in agencijo Mayer McCann. Kot umetniški direktor in oblikovalec še danes sodeluje pri številnih projektih za Saatchi & Saatchi Ljubljana. Založniška hiša Taschen ga uvršča med sto najboljših oblikovalcev na svetu.

Postaviti stvari nazaj na svoje mesto

Kot je Srdić povedal za MM, želi s svojim delom oblikovalskemu poklicu vrniti kreativno dostojanstvo in odličnost – saj smo to, kar vidimo. »Vizualne komunikacije so neizogiben del naših življenj. So prizorišče in dogodek, spremljajo nas vsak dan in povsod. Usmerjajo, pomagajo, sporočajo in občasno celo zabavajo; žal pogosto iritirajo in zastrupljajo z amatersko obliko in vsebino,« svoje poslanstvo opiše Srdić. Hkrati poudarja, da je razstava »You are what You see« pomembna tudi s stališča predstavitve slovenskega oblikovanja v tujini.Največ del, ki jih bo prikazal na razstavi, je ustvaril za mednarodni projekt »SEE River« (za naročnika Posoški razvojni center in Inštitut za vode RS, Ljubljana), regionalni projekt »Cvetličarna v Hiši cvetja« (»Flowershop in the House of Flowers«, za naročnika GIZ – Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit, Beograd), Mladinine Proglase in avtorski projekt »Commonications« (bil je razstavljen kot del Magdalena Festivala v Mariboru, kot del BELEF Festivala v Beogradu in v galeriji KUD France Prešeren, Ljubljana). Ob tej priložnosti bo izšla tudi obsežna monografija. V njej so se Srdiću mu poklonila ugledna imena regionalne oglaševalske in oblikovalske scene, kot so Anja Suša, Davor Bruketa, Slavimir Stojanović, Lazar Džamić, Borut Vild in Slobodan Jovanović (kustos srbskega Muzeja uporabnih umetnosti).

Zgodba o nadarjenem fantu iz Beograda

Srdić je v svoji karieri osvojil malo morje nagrad, med drugim na oglaševalskih tekmovanjih Epica, AD&D in seveda SOF-u. Poleg »domačih« Srbije in Slovenije je delal v Nemčiji, Kanadi, Avstriji, na Nizozemskem in Madžarskem. Po mnenju Slavimirja Stojanovića, ustanovitelja Studia Futro, zaradi vsega naštetega Srdić predstavlja zgled mlajšim generacijam. Ti se od njega lahko naučijo, kako se fant iz Beograda samo s svojim talentom in upornostjo povzpne v sam svetovni vrh oblikovanja. »Zahvaljujoč svoji veliki predanosti, da postavi sebe, svoje delo in svojo stroko na zemljevid družbenega vsakdanjika, si Vladan zasluži posebno mesto na regionalni in svetovni sceni grafičnega oblikovanja,« meni Stojanović.

Vizualna razdvojenost

Srdićeva dela zaznamuje tudi močan družbeni angažma. Nekaj najvidnejših je ustvaril v tandemu s srbskim digitalnim strategom Lazarjem Džamićem. Med drugim sta se lotila tematike nezadovoljstva prebivalcev zahodnih demokracij. »Vladanova dela posedujejo dragoceno dvojnost intelektualnega in vizualnega, igre in mukotrpnega strokovnega procesa, kreativnosti in mojstrstva. Tako kot on sam so tudi njegova dela močni, presenečenj polni paradoksi, ki pomirijo dušo in »obrt«,« meni Džamić.

Odporen na plitkost »modnega«

Srdić bo na razstavi predstavil svoja najboljša dela zadnjih dveh desetletij. Davor Bruketa, kreativni direktor in soustanovitelj agencije Bruketa & Žinić OM, je prepričan, da njegovim delom tako kot pred dvajsetimi leti ne manjka kulturnega, družbenega in tehnološkega konteksta. »Oblikovalci so kot pop zvezdniki. Slabo se starajo in nemalokrat se v srednjih letih začnejo ukvarjati s čim drugim. Vladan je redka izjema. Dosledno se posveča sodobnosti, napredku in kreativni odličnosti. Takšna predanost se v kombinaciji z izkušnjami izkaže z rezultati, odpornimi proti plitkim interpretacijam »modnih« trendov in korozijo časa,« je slikovit Bruketa.

Članek je bil objavljen v oktobrski,  436. številki MM-a. Na spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na [email protected].

Logotip BioBio, naročnik Inter Marketing, 2017.
Dizajn embalaže Haiku to Music, naročnik Poetrio, 2017.