• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kateri so letošnji oblikovalski presežki?

Društvo oblikovalcev Slovenije (DOS) je prejšnji teden že deveto leto zapored podelilo priznanja slovenskim oblikovalcem za oblikovalske presežke leta. V letošnji žiriji so bili Mateja Panter, Nataša Šušteršič, Petra Černe Oven, Jurij Dobrila in Peter Jamšek, ki so podelili sedem priznanj za oblikovalski dosežek, priznanje za življenjsko delo in častno članstvo DOS.

Foto: Franci Virant

Zaradi velikega števila prispelih del (prispelo je kar 25 prijav oblikovalskih del) in kakovosti velike večine ter njihove izenačenosti se je žirija odločila, da letos ne podeli glavnega priznanja »Oblikovalski presežek«. Kot pojasnjujejo, se je kriterijem za glavno priznanje približalo kar sedem projektov. »Ker bi podelitev sedmih glavnih priznanj pomenila razvrednotenje najvišjega priznanja, imenovanega 'presežek', se je žirija odločila, da sedmim najboljšim delom podeli priznanje 'oblikovalski dosežek',« pojasnjujejo pri DOS.

Priznanja za oblikovalski dosežek so tako prejeli projekt »Nahrbtnik Atlexa«, ki so ga idejno zasnovali Sebastian Petač, Matjaž Berlak, Borut Dolenec in Mojca Ilc Klun, oblikovala pa Nina Malovrh, Mitja Hojak (poskrbel je za izvedbo detajlov in prototipa), projekt »Daru:jem« oblikovalke Danijele Grgič, projekt »Nakit« oblikovalca Huberta Široke, projekt »Idrija Almaden«, ki sta ga oblikovno zasnovali Irena Gubanc in Mateja Škofič, projekt »Okusi Dišečega Krasa« oblikovalke Jane Pečečnik Žnidarčič, projekt »Kult 316« arhitektke Jožice Curkin projekt »Ulla« podjetja Ulla Labs, ki so ga zasnovali Cica Gajić Grabovac, Damjan Malis, Luka Maliin Matic Kovačič.

Priznanje DOS za življenjsko delo je prejela Meta Hočevar, ki velja za utemeljiteljico sodobne slovenske gledališke scenografije. Kot scenografka, kostumografka in režiserka se je predstavila tudi v pomembnih evropskih in ameriških gledališčih ter festivalih. Za dosežke na področju gledališke ustvarjalnosti je prejela številne nagrade, med njimi tudi Prešernovo nagrado. Častna članica DOS pa je postala Maja Kržišnik, umetnostna zgodovinarka in likovna kritičarka, ki se z oblikovanjem ukvarja že več kot štirideset let.

V decembrski številki MM-a, ki izide konec novembra, si boste lahko prebrali intervju s Petrom Jamškom, vodjo projekta »Oblikovalski presežek«, s katerim smo se pogovarjali o delovanju Društva oblikovalcev Slovenije, ki si prizadeva širšo javnost ozavestiti o pomenu oblikovanja za družbo in gospodarstvo, in o stanju na področju oblikovanja, ki v Sloveniji ni prav zavidljivo.