• Facebook
  • Twitter
  • RSS

NRB odslej spremlja branost na vseh medijskih platformah

Pri izvedbi Nacionalne raziskave branosti (NRB) poleg raziskovalne hiše Valicon letos sodeluje tudi Inštitut za raziskovanje trga in medijev Mediana, ki bo zagotavljal podatke o medijski potrošnji in uporabi blagovnih znamk. Prvi podatki bodo znani jeseni.

V zadnjem desetletju se je medijska potrošnja povsem spremenila, kar pred nove izzive postavlja tudi raziskovalce. Svet pristopnikov k NRB, ki deluje pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice (SOZ), si je med cilji za letošnje leto zadal tudi zajem uporabe vsebin tiskanih medijev na vseh platformah, saj blagovna znamka medija že dolgo ni več omejena samo na tiskane izdaje. Poleg tega so uporabnikom NRB (agencijam, oglaševalcem in prodajnim oddelkom medijskih blagovnih znamk) želeli zagotoviti tudi povezavo dosega posamezne edicije, strukture občinstva in življenjskega sloga ter uporabe blagovnih znamk. S sklenitvijo dogovora o sodelovanju z Mediano bodo tako podatke iz NRB povezali z raziskavo o uporabi blagovnih znamk TGI in podatki o medijski potrošnji IBO. »Na trgu, kjer taki podatki že obstajajo, bi bilo nesmiselno uvajati še novo raziskavo, zato so se pristopniki k NRB odločili za povezovanje,« je na novinarski konferenci, namenjeni predstavitvi novosti pri izvedbi NRB, pojasnil Zoran Trojar, predsednik izvršnega odbora Sveta pristopnikov k NRB. Po njegovih besedah je bilo osnovno vodilo ohraniti na trgu valutne podatke o dosegih medijev, jih povezati z ostalimi podatki in ponuditi trgu fleksibilen paket, ki se lahko prilagaja potrebam posameznega uporabnika.

Več podrobnosti o sami rešitvi bo znano v začetku jeseni, v oktobru pa bodo znani novi podatki iz Nacionalne raziskave branosti, ki se je začela izvajati v juniju. Za izvedbo NRB je tudi v letu 2013 odgovorna raziskovalna družba Valicon, ki je zmagala na razpisu, objavljenem konec leta 2012. Kot je povedal Andraž Zorko, partner v Valiconu, bo letos nekoliko spremenjena metodologija merjenja dosega tiskanih medijev, predvsem glede načina priklica zadnjega branja. Anketirancu se bo namreč že uvodoma pojasnilo, da raziskovalca zanima branje ali listanje publikacije na kateri koli platformi. »Nova metodologija tako ne samo zajema, temveč tudi ločuje branost na različnih platformah in s tem omogoča tudi oceno branosti za posamezne platforme,« pravi Zorko.

V NRB je letos vključenih 147 edicij. Podporniki projekta so vsi večji slovenski tiskani mediji, razen založniške hiše Adria Media, ki se je lani odpovedovala sodelovanju v NRB.