• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Slovenski mediji v kriznih razmerah: Prazne pisarne in reorganizacija ekip

Kar je sprva delovalo kot kratka, a močna motnja za gospodarstvo, se je s širjenjem virusa izkazalo za precej močnejši udarec od pričakovanega. Tudi slovenski mediji so se morali prilagoditi nastali situaciji, ob vsem tem pa se zavedajo svoje vloge pri informiranju in obveščanju javnosti, kot so povedali za MM.

 POP TV: Dodatne oddaje in reorganizacija novinarskih ekip

»Na POP TV skladno z razvojem situacije stopnjujemo preventivne ukrepe za varnost in zaščito naših sodelavcev že od prvih primerov v Evropi. Spreminja se način dela po vseh oddelkih. Zavedamo se, da so naši mediji ključni vir informacij v Sloveniji, zato je izjemnega pomena, da naredimo vse za nemoteno oddajanje naših vsebin, še posebej informativnega programa. Bistveni ukrepi v tej napredni fazi zajemajo zadostne količine vseh dezinfekcijskih sredstev in druge zaščite ter seznam praktičnih preventivnih napotkov in doslednost pri izvrševanju. Velik del naših sodelavcev že dela od doma, dogovori pa potekajo pretežno preko telefona ali videokonferenc. Sredi marca smo v okviru informativnega programa 24UR vzpostavili dodatne oddaje, ob 10.00 in ob 12.55, poleg rednega 24UR popoldan in osrednje oddaje 24UR ob 18.55. 24UR zvečer bo na sporedu vsak dan, ne le od ponedeljka do petka kot doslej. To je od nas zahtevalo novo organizacijo vseh novinarskih ekip in preostalih sodelavcev informativnega programa. Moči so združili 24UR, Svet na Kanalu A, Preverjeno in 24ur.com. Vsako minuto želimo biti na tekočem ter pravočasno in verodostojno obveščati gledalce o aktualni situaciji in jim olajšati potrebne prilagoditve. Pravočasne in hitre tehnološke prilagoditve ter predana in motivirana ekipa so ključni za dosego cilja. Da gledalke in gledalci zaupajo našim informativnim oddajam na dnevni ravni, pričajo podatki gledanosti in zato je odgovornost, ki jo imamo do njih, v tem času še toliko večja,« trenutno sitaucijo opisujejo na POP TV.

Delo: Vsebine o koronavirusu za vse

»V družbi Delo smo še pred zaostritvijo situacije uvedli vrsto ukrepov za preprečevanje širjenja okužbe in tudi že razmišljali o organizaciji dela, če bi prišlo do zaostritve. Ob prvih primerih okužbe smo poskrbeli za dodatne ukrepe za preprečevanje širjenja okužbe in o njih redno obveščali  vse zaposlene. Tako da smo bili na zaostreno situacijo pripravljeni, kolikor je bilo mogoče, in smo se organizirali tako, da bomo za zdaj lahko zagotavljali neokrnjen obseg vsebin v naših edicijah. Uredništva so svoje delo organizirala tako, da del ekipe svoje delo opravlja od doma, del pa je prisoten na sedežu družbe. Večino stikov s sogovorniki uredništvo zdaj opravlja preko sodobnih tehnologij, kar sicer ni novost, ker je to tudi sicer praksa. Neposrednih stikov bo tako zelo malo. Tudi večini preostalih zaposlenih, ki svoje delo lahko opravljajo od doma, je družba Delo to tudi omogočila. Na sedežu družbe opravljajo delo le dežurne ekipe. Seveda pa tega ni mogoče narediti za Tiskarsko središče, kjer za zdaj nemoteno poteka tiskanje naših edicij kot tudi edicij drugih založnikov. So pa uvedeni strogi zaščitni ukrepi za zaposlene. Oba časopisa, Delo in Slovenske novice, izhajata v enakem obsegu kot sicer, vendar pa moramo povedati, da bo to mogoče le omejen čas. Če se bo namreč širjenje okužbe s koronavirusom nadaljevalo, bomo morali razmisliti o drugih možnostih. Kot gospodarska družba, na katero bo koronavirus vplival tudi ekonomsko, saj bo prodaja naših tiskanih edicij na prodajnih mestih zaradi ukrepov zagotovo padla, ne moremo odpreti naših digitalnih platform v celoti. Imamo naročnike, ki za dostop plačujejo in to so prihodki družbe, s katerimi zagotavljamo informiranost. Ker pa se v družbi Delo zavedamo pomena informiranosti prebivalcev v situaciji, ki je trenutno v Sloveniji, smo zato, da ljudje lahko pridejo do kredibilnih informacij, odprli vse naše vsebine na digitalnih platformah, ki so povezane s koronavirusom,« pojasnjuje Dolores Podbevšek Plemeniti, direktorica marketinga v medijski hiši Delo.

Planet TV: Uskladitev dela v produkciji in uredništvih

»Tako v uredništvu Siol.net kot tudi v uredništvu Planet TV smo z največjo mero skrbnosti in odgovornosti sprejeli strožje ukrepe za preprečitev širjenja koronavirusa. V želji, da vsi ostanemo kar se da varni in zdravi, smo v zadnjih dneh v uredništvih in produkciji uskladili načine dela za prihodnje tedne. Od ponedeljka, 16. marca 2020, bomo imeli kratke izredne novice vsako polno uro, ob 14, 15h, 16h in 17h. Osrednja oddaja ostaja ob 17.55. Takšen programski načrt dela ostaja najmanj naslednja dva tedna oziroma do vrnitve otrok v šole in vrtce. Delo v obeh družbah TSmedia in Planet TV bo potekalo v zmanjšanem obsegu in pretežno, kjer se le da, od doma, z omejenimi stiki. Seveda pa skrbno spremljamo vsa javna opozorila in navodila ter se dosledno držimo vseh priporočil s strani matične družbe Telekom Slovenije,« je povedala Metka Urbanija, vodja projektov v marketingu in odnosih z javnostmi na Planet TV.

Adria Media Ljubljana: »Organizacija je še najmanjša težava«

»Adria Media Ljubljana je medijska založba z velikim deležem zunanjih sodelavcev, ki so tudi v običajnih razmerah povsem samostojni glede organizacije svojega dela, zato je delo od doma zanje običajna praksa. Zdaj, v času karantene, pa smo opravljanje dela na daljavo omogočili praktično vsem zaposlenim. Sodobne tehnologije so nam pri tem v veliko pomoč. Naše pisarne so sicer prazne, pa vendar proces dela poteka skoraj povsem normalno. To velja tako za izide tiskanih izdaj kot tudi digitalne medije. Organizacija dela je za naše podjetje še najmanjša težava. Najbolj nas skrbi velika odpoved ali prestavitev že naročenih oglasnih akcij in to, da ta hip še ne moremo časovno opredeliti, do kdaj bi te izredne razmere lahko trajale. Za čim hitrejšo vzpostavitev normalnega stanja je nujno, da se vsak posameznik vede odgovorno in da dosledno spoštuje navodila pristojnih institucij. K temu stalno pozivamo ne samo naše zaposlene, temveč tudi vse naše bralke, bralce in predvsem spletne uporabnike – preko spletnih portalov pozorno spremljamo dogajanje, povezano s koronavirusom, ljudi informiramo in ozaveščamo glede nujnosti doslednega upoštevanja pravil. Hkrati skrbimo za čim večje število kakovostnih prispevkov na temo koronavirusa in ustreznega ravnanja. Zavedamo se, da nas v prihodnjih mesecih čaka veliko zelo trdega dela in izjemno zahtevnih odločitev,« je povedal Tomaž Drozg, lastnik in direktor založbe Adria Media Ljubljana.

Next Media: Kavo spijemo digitalno

»V skupini Next Media se zavedamo, da lahko v teh časih največ naredimo tako, da ostanemo doma. Vsi naši zaposleni bodo do nadaljnjega delali od doma oziromačakali na delo od doma, celo radijski program naše največje radijske postaje Hitradio Center bo potekal v karanteni. V dnevni sobi našega voditelja Matica Meška smo uredili studio, iz katerega bosta Matic in Anabel (odštekana pevka, ki se je ekipi pridružila pred kratkim) 24 ur na dan oddajala program. Kljub drugačnemu načinu dela, pa naša ekipa od jutra do večera skrbi, da dobijo poslušalci najnovejše informacije in uporabne napotke, povezane s korona virusom. Novice imamo tako na vsake pol ure, z zgodbami iz karantene se nam javljajo ljudje z vsega sveta, občinstva nagovarjamo in informiramo na vseh naših kanalih (Instagram, Facebook, Tik Tok).Komunikacija  z naročniki poteka preko ustaljenih modernih poti, kavo pa spijemo digitalno. Za vse kampanje pa kljub spremenjenemu načinu dela poskrbimo enako kakovostno kot pred uvedbo ukrepov. Vsekakor ni čas za prodajne akcije, upravljanjeimidža pa ne more zastati z virusom. Poleg tega je radio medij, ki se ga v teh razmerah uporablja več kot v normalnem vsakdanu in ima po raziskavi EBU-ja največjo kredibilnost med vsemi mediji,« sporoča Gregor Memedovič, direktor Next Medie.