• Facebook
  • Twitter
  • RSS

V dveh mesecih skoraj 20 tisoč objav medijev o koronavirusu

Iz družbe Press Clipping spročajo, da so slovenski mediji od januarja do 11. marca 2020 objavili 18.908 novic oziroma prispevkov, ki omenjajo koronavirus. Prepričani so, da bo publiciteta presegla tudi poročanje o begunski krizi leta 2015, ko so na to temo v slovenskih medijih od septembra do decembra v štirih mesecih zasledili 20.453 objav.

Foto: CNN

Prve informacije o koronavirusu so bile v Sloveniji objavljene 9. januarja 2020 v skupaj 10 objavah. Število objav se je – vzporedno s širjenjem virusa – v naslednjih tednih v slovenskih medijih povečalo eksponentno (glej graf 1).V tretjem tednu je bila podobna raven števila objav kot pri ptičji gripileta 2005, konec januarja pa številke že dosežejo novo raven, in sicer 1000 objav na teden. V tistem obdobju so poročali o prvih smrtnih primerih na Kitajskem. Čez dober mesec, natančneje 24. februarja (glej graf 2), je število objav doseglo novo raven, ko je izbruh okužbe zajel Italijo. V slovenskih medijih se je število objav dvignilo nad 700 objav dnevno. Slovenci so se množično odpravili po zaloge.

Novo raven smo dosegli po objavi prve okužbe 5. marca 2020, ko se je število objav za dva dni povzpelo preko 900. Zadnji vikend se je število objav prepolovilo na 467. Z večanjem števila okužb in novimi ukrepi se je število objav včeraj (11. marca 2020) povzpelo na 1644.

 *Ker je Press Clipping zanimal časovni razvoj publicitete o ptičji gripi v slovenskih medijih, so pobrskali po arhivu medijskih objav v obdobju od aprila 2005 do julija 2006. V obravnavanem obdobju smo zasledili 656 objav o ptičji gripi. Glavnina publicitete (336 objav oz. 51 % celotne publicitete) je bila objavljena v oktobru 2005. Že v novembru se je število objav zmanjšalo na 89. Publiciteta je po postopnem upadanju nov vrh doživela v februarju 2006 (102 objavi), ob odkritju poginulega laboda, okuženega z virusom ptičje gripe.