• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Najbolj zaupanja vredni mediji so TV Slovenija, Val 202 in Delo

TV Slovenija je najbolj zaupanja vredna televizijska postaja v Sloveniji, med vsemi informativnimi oddajami najbolj zaupamo njenim Odmevom, med televizijskimi voditelji pa voditelju prav te oddaje, novinarju Igorju E. Bergantu. Med radijskimi postajami je vodilno mesto pripadlo Valu 202, najbolj zaupanja vreden med časopisi pa je Delo. Gre za ugotovitve raziskave Trusted Brand 2020, ki jo je pod okriljem revije Reader's Digest Slovenija tudi letos izvedel Inštitut za raziskovanje trga in medijev, Mediana.

Rezultate raziskave Trusted Brand 2020 so predstavili Irena Setinšek, izvršna direktorica Mediane, Daniel Škraba, vodja Reader's Digest Slovenija, in Maja Lihtenvalner, glavna urednica revije Reader's Digest Slovenija.

Po besedah Irene Setinšek, izvršne direktorice Mediane, je gradnja zaupanja blagovni znamki dolgotrajen proces, ki se razvija postopoma, zato ne moremo pričakovati hitrih sprememb. To je razvidno tudi iz lestvice letošnjih zmagovalcev Trusted Brand, saj jih večina na njej vztraja že več let. Kot pravi Setinškova, se zaupanje porodi na podlagi več dejavnikov, ki so v veliki meri povezani tudi s samo panogo, v kateri deluje blagovna znamka. To so, na primer, ugled blagovne znamke, njeno ime, izkušnje, ki jih imamo potrošniki, kako se blagovna znamka predstavlja na trgu, kako se potrošniki poistovetimo z njo, in podobno. »Blagovne znamke, ki so dlje na trgu, uživajo večje zaupanje med ljudmi, in posledično si tiste, ki si pridobijo njihovo zaupanje, dlje časa obdržijo na trgu. Seveda to ne pomeni, da znamke, ki se niso znašle med zmagovalci Trusted Brand, niso vredne zaupanja, le na sam vrh se niso prebile,« je na današnji novinarski konferenci Mladinske knjige Založbe, ki izdaja slovensko različico revije Reader's Digest, povedala Setinškova.

Podjetje ne more plačati za sodelovanje

Mediana je lani spremenila metodologijo raziskave, ki je ne izvajajo več med bralci revije Reader's Digest, temveč med njihovim spletnim panelom in zagotovili reprezentativnost vzorca za celotno odraslo populacijo Slovenije. Na e-vprašalnik je tako odgovarjalo 1.005 respondentov, ki so ocenjevali stopnjo zaupanja navedenim blagovnim znamkam v posameznim kategorijam, pri čemer so imeli tudi možnost imenovati in oceniti znamko po svojem izboru. Pri tem velja poudariti, da se podjetje samo ne more vključiti v raziskavo Trusted Brand, sodelovanje in uporaba logotipa pa sta zanj brezplačna. (Več o različnih certifikatih in priznanjih si lahko preberete v članku, ki so ga pri Mediani pripravili za MM.)

Mladi bolj zaupajo Volkswagnu kot Volvu

Naj navedemo le nekaj zmagovalcev v posameznih kategorijah. Med poslovneži Slovenci že peto leto zapored najbolj zaupamo Ivu Boscarolu, med športniki Luki Dončiću, med radijskimi voditelji pa Denisu Avdiću. Med izdelki široke potrošnje so zaupanja najbolj vredni, na primer, Medex (med in medeni izdelki), Radenska (ustekleničena voda), Laško (pivo), Barcaffe (kava) in Gorenjka (čokolada). Storitvene znamke, ki uživajo največje zaupanje, so, med drugim, Telekom Slovenije kot ponudnik mobilnih in internetnih storitev, Zavarovalnica Triglav med zavarovalnicami, Delavska hranilnica med bankami, OMV med bencinskimi servisi in Alpina med trgovinami s čevlji. Najbolj zaupanja vredna avtomobilska znamka je Volvo, najbolj zaupanja vreden pametni telefon pa Samsung.

Setinškova je ob tem navedla še nekaj zanimivih ugotovitev, ki se nanašajo na različne starostne skupine. Če celotna populacija najbolj zaupa Volvu, je v starostni skupini med 18 in 40 let favorit Mercedes-Benz, med mladimi do 30 let pa Volkswagen. Samsungu najbolj zaupamo na splošno, medtem ko mladi bolj zaupajo Huaweiu. Če je Telekom Slovenija najbolj zaupanja vreden ponudnik mobilnih in internetnih storitev med celotnim prebivalstvom, pa je med mladimi do 30 let to Telemach. »To so sicer le naše naključne ugotovitve, saj razlik med generacijami nismo preučevali pri vseh blagovnih znamkah iz raziskave, bi pa to zagotovo bilo zanimiv predmet raziskovanja v prihodnjih izvedbah raziskave,« je še dodala Setinškova.