• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Uporabniki (še) nismo pripravljeni plačati za vsebine spletnih medijev

Čeprav se vedno več založnikov in portalov odloča za model plačljivih vsebin (»paywall«), bralci temu trendu vsaj za zdaj še ne sledijo. V povprečju bralci – tisti, ki so za vsebine pripravljeni plačati – plačujejo le eno naročnino. Slovenije sicer niso upoštevali v raziskavi, so pa sosednje države med tistimi, kjer so bralci za novinarske vsebine pripravljeni plačati najmanj.

Inštitut Reuters (del Univerze v Oxfordu) je objavil ugotovitve raziskave »Digital News Report«, v kateri je s sodelujočimi 75 tisoč anketiranci iz 38-ih držav preučeval uporabo spletnih medijev. Predvsem so zanimive ugotovitve, ki se nanašajo na plačevanje novinarskih vsebin. Največji delež tistih, ki plačujejo za vsebine spletnih medijev, prihaja iz Skandinavije, in sicer Švedske (27 odstotkov sodelujočih) in Norveške (34 odstotkov). Daleč za njima na tretjem mestu so ZDA s 16 odstotki.

A kot poudarjajo avtorji raziskave, so te države svetla izjema (Skandinavci na primer veliko in pogosto plačujejo za vsebine tabloidov). Če vedno več založnikov svoje vsebine »zaklepa«, pa število naročnin ne sledi temu trendu. Skratka, uporabniki še niso sprejeli modela plačljivih vsebin. Res pa je, da je Donald Trump s svojim medijskim pompom veliko pripomogel k porastu naročnin na spletne izdaje ameriških medijev.

Da bralci v veliki meri nismo pripravljeni plačevati za spletne novice, morda še ni najslabša novica za medijske hiše. Vedno večjo veljavo za izmenjavo in potrošnjo novic postajajo klepetalne aplikacije in zaprte skupine na Facebooku. V Braziliji je na primer za 53 odstotkov sodelujočih to najbolj zanesljiv vir novic. Poleg tega narašča število tistih, ki se novicam preprosto izogibajo. 55 odstotkov sodelujočih v raziskavi skrbi, da ne bodo mogli razlikovati med resničnimi in lažnimi novicami.

Celotno raziskavo najdete tukaj.