• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Vplivnežem zaupa le skromen delež ljudi

Čeprav je spletnih vplivnežev vedno več, podatki kažejo, da jim javnost ne zaupa ravno najbolj. Le štirje odstotki uporabnikov spleta pravijo, da jim verjamejo, medtem ko jih je nekoliko več (8 odstotkov) prepričanih, da je večina infomacij, ki jih preberejo na družbenih omrežjih, resnična.

Podatki so iz poročila »Wave 9«, ki ga je izdala medijska agencija UM, ki ima svoj sedež v New Yorku. V poročilu so ocenjevali zaupanje ljudi v družbena omrežja, v raziskavi pa je sodelovalo več kot 56 tisoč uporabnikov spleta iz 81 držav. Večina uporabnikov je sumničavih, saj menijo, da vplivneži niso dovolj transparentni in plačanih objav ne označijo. Čeprav so se pravila glede tega v zadnjem času precej zaostrila in se situacija izboljšuje, pa britansko oglaševalsko razsodišče (ASA) opozarja, da jih na stotine vplivnežev in blagovnih znamk še vedno krši.

Še eno težavo predstavljajo lažni sledilci in zato številne blagovne znamke, na primer Unilever, pritiskajo na Instagram in Twitter, da je to še eno od področij, ki ga je nujno potrebno čim prej urediti. Le tako bomo ponovno vzpostavili zaupanje, preden bo za vedno izginilo, opozarjajo. Na družbenih omrežjih so nekaj korakov v to smer že naredili, a mnogi so mnenja, da ti ukrepi niso bili dovolj učinkoviti.

Liz Haas, vodja raziskav za naročnike v agenciji UM Worldwide, pravi, da so ljudje v zadnjem času vedno bolj pozorni na kredibilnost in transparentnost spleta. »Nekateri ukrepi, kot je sprejetje GDPR-ja v Evropski uniji, so sicer prispevali k temu, da se zaupanje vrača, a veliko bodo morale narediti tudi blagovne znamke same,« pravi in opozarja, da bodo imele v prihodnosti znamke, ki bodo pokazale, da so odgovorne in poslujejo transparentno, več možnosti za dolgoročni uspeh.

Še nekaj številk:

  • Rezultati raziskave kažejo, da le 36 odstotkov Britancev zaupa blogerjem in vlogerjem glede njihovega mnenja o izdelkih in storitvah, globalno pa je ta številka nekoliko višja, in sicer 42 odstotkov.
  • 44 odstotkov Britancev (in 47 % globalnih uporabnikov spleta), pravi, da so nanje oziroma na njihove odločitve vplivala mnenja, ki so jih prebrali na spletu.
  • V primerjavi s prejšnjimi leti se je spremenil odnos ljudi do družbenih medijev. Na vprašanje, ali se počutijo, kot da nekaj zamujajo, če ne pogledajo, kaj se dogaja na njihovih družbenih omrežjih, je leta 2017 50 % vprašanih odgovorilo z »da«, v letu 2018 pa je bilo takšnih le še 46 %.
  • Na vprašanje, katere platforme najraje uporabljajo, jih je večina izbrala Netflix, YouTube in Spotify, bolj interaktivne platforme (kot so Facebook, Twitter, Instagram in Snapchat) pa se niso uvrstile v prvo peterico.