• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Podkasti čedalje bolj zanimivi tudi za oglaševalce

Zanimanje blagovnih znamk za oglaševanje v digitalnih radijskih oddajah oziroma podkastih narašča, kar ni presenetljivo, saj zelo hitro raste tudi število njihovih poslušalcev v svetovnem merilu. Po mnenju marketinške analitične družbe WARC bodo do leta 2022 podkasti dosegli že 4,5 odstotka celotnih oglaševalskih naložb v zvočne medije na svetovni ravni. Velik delež k temu naj bi prispeval Spotify, ki si agresivno prizadeva za čim večjo (in hitrejšo) pridobitev oglaševalskega kolača.

Foto: Pixabay

Glede na to, da naj bi oglaševalci podkastom namenili 885 milijonov dolarjev (kar je dobrih 794 milijonov evrov oziroma 2,5 odstotka trga zvočnih medijev), to pomeni, da naj bi se v naslednjih treh letih te naložbe kar podvojile. Velik delež sredstev prihaja iz tako imenovanih eksperimentalnih proračunov blagovnih znamk, ki v tovrstnem oglaševanju vidijo velik potencial. »Podkasti omogočajo blagovnim znamkam, da dosežejo visoko angažirano, mlado in dobro situirano občinstvo preko medija, do katerega poslušalci gojijo posebno naklonjenost,«meni James McDonald, glavni urednik WARC Data in avtor raziskave. »Večina poslušalcev razume razmerje med vsebino in sponzorstvi, zato morajo blagovne znamke poskrbeti, da bo to razmerje verodostojno, saj bodo tako bolj učinkoviti.«

WARC pri oglaševanju v podkastih izpostavlja tri ključne trende:

  • Sponzorstvo podkastov potrošnikom nudi jasno izmenjavo vrednosti. Skoraj štirje od petih (oziroma 78 odstotkov) poslušalcev navaja, da nimajo nič proti oglasom ali sponzorskim sporočilom v podkastih, ker se zavedajo, da pomenijo podporo vsebini. Dodatne raziskave (Edison Research) kažejo, da več kot polovica (54 %) poslušalcev navaja, da je bolj verjetno, da bodo razmišljali o blagovni znamki po oglasu, ki so ga slišali v podkastu. Raziskave Nielsena kažejo, da si 62 % poslušalcev dobro zapomni oglas v podkastu in skoraj 70 % ljudi se strinja, da je oglas povečal njihovo zavest o novem izdelku ali storitvi. Ker večino oglasov prebere voditelj oddaje, je vzpostavitev verodostojne povezave med tonom in blagovno znamko bistvena za zagotavljanje učinkovitega sporočanja.
  • Potrebno je natančnejše merjenje občinstva, da bi še povečali rast. Globalno gledano vsak tretji človek (33,5 %) posluša podkaste vsak mesec. Raziskave podjetja GlobalWebIndex kažejo, da je skoraj dve tretjini (63,1 %) poslušalcev podkastov mlajših od 34 let, tretjina (33 %) pa jih ima univerzitetno diplomo ali višji akademski naziv.
  • Spotify podvaja svojo vsebino, saj se trudijo postati največja avdio platforma na svetu. Trenutno privabijo 28,3 % poslušalcev in so na tretjem mestu (za YouTubom s 53 % in Applom z 28,8 % poslušalcev). V zadnjem času so zaposlili precej strokovnjakov s področja podkastov, da bi svojo storitev še izboljšali, veliko pa vlagajo v ustvarjanje izvirne vsebine podkasta preko enote Spotify Studios.

Kako pa je v Sloveniji?

Po podatkih raziskave Radiometrija, ki jo izvaja Media Pool, podkasti v Sloveniji še niso tako priljubljeni. Na vprašanje, kako najpogosteje poslušajo radijske vsebine, je le 1,3 odstotka anketiranih odgovorilo, da jih posluša preko podkastov in pretočnih vsebin. Največ, kar 71,1 odstotka, jih posluša v živo, preko »etra«, antene ali kabla, 15,1 odstotka v živo preko spleta, 5,5 odstotka vprašanih pa je odgovorilo, da ima najraje oddaje in vsebine na spletnih straneh radijskih postaj. (5 odstotkov je na vprašanje odgovorilo z »drugo«, 1,9 odstotka pa z »ne vem«.) (Podatki so iz rubrike NuMMerični faktor, ki jih mesečno objavljamo v tiskani izdaji Marketing magazina).