• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Tomaž Drozg: »Ukinjanja revij ne bo!«

Prejšnji teden je presenetila novica o spremembah v založniški hiši Adria Media in ker smo lahko brali marsikaj – od tega, da bodo nekatere revije ukinili, do tega, da jih bodo le predali drugim založnikom, smo poklicali njenega direktorja Tomaža Drozga in ga prosili za komentar. Pravi, da o ukinjanju nikoli ni bilo govora, res pa je, da bodo določene revije, ki so prej izhajale pod okriljem Adria Medie, po novem izhajale v časopisni hiši Večer.

»O ukinjanju nismo razmišljali, saj so revije – glede na današnje čase – v zelo solidni kondiciji. Res pa je, da smo sprejeli strateško odločitev, s katero smo se ukvarjali dolgo časa. Odločili smo se, da se bomo v prihodnosti, kar zadeva tiskane medije, strateško usmerili predvsem v izdajanje revij za življenjski slog. To pomeni, da bomo še naprej izdajali Playboy, Elle, Cosmopolitan, Senso, Avtomagazin in Story. Poleg tega se bomo zelo usmerili v digitalni razvoj, v kar že dolga leta intenzivno vlagamo. Podatki MOSS-a kažejo, da nam gre to zelo dobro od rok, saj digitalni mediji že nekaj časa tako po obisku kot tudi po prihodkih rastejo z dvomestnimi številkami. Tretja stvar, na katero se bomo osredotočili, pa so dogodki in tako imenovani 'custom publishing', revije po meri, kjer imamo tudi nekaj projektov, ki so zelo uspešni,« je za MM povedal Tomaž Drozg.

Odločitev v skladu z globalnimi trendi

Pravi, da je njihova strateška usmeritev zelo logična tudi z globalnega vidika oziroma ustreza globalnim trendom. Založništvo v svetu je namreč v tranziciji in tam prihaja tudi do tega, da so tedenske izdaje publikacij prevzeli pretežno založniki dnevnikov. Distribuirajo jih skupaj z dnevnim časopisom, včasih celo kot brezplačne priloge. »Doslej je obstajalo samo vprašanje strateškega partnerja, ki bi bil pripravljen odkupiti naš tedenski program, ki večinoma obsega t. i. rumeni tisk. Glede tega smo se dogovorili z Večerom, in sicer v veliki meri tudi zato, ker so oni že lastniki blagovnih znamk Jana in Lady,« pravi Drozg.

V krizi se začne razmišljati o spremembah

Domnevno ukinjanje revij so pospremila tudi ugibanja, koliko njihovih ustvarjalcev bo ostalo brez dela. »Logično je, da se določeno število sodelavcev s to odločitvijo poslavlja od naše hiše, a sem prepričan, da jih bo večina še naprej sodelovala pri enakih ali podobnih projektih, le da bodo delali za drugega založnika,« na govorice odgovarja Drozg.

Trenutno stanje na slovenskem trgu revijalnega tiska pa je pospremil takole: »Zavedati se moramo, da so zdaj drugačni časi kot včasih. Res je, da se soočamo s krizo, a vsaka kriza je hkrati priložnost. Izkoristiti jo je treba, da te malo zbistri in začneš razmišljati, kaj boš spremenil, da boš ostal v kontekstu časa. Tako kot je bilo včasih, seveda ne bo nikoli več. Časi so se spremenili, bralci so se spremenili – zdaj niso več bralci, ampak uporabniki medijskih vsebin, razpršili so se na različne platforme in tja jim je treba tudi slediti. Blagovno znamko jim je zato treba ponuditi tudi v drugih oblikah, ne le v tiskani.«