• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kako so najmlajši sprožili medijsko vojno, ki jo bijeta Disney in Netflix

Netflix posega po najbolj hvaležnem občinstvu Disneyja – otrocih. Zanje ima trenutno različnih 200 oddaj, a produkcijo otroških vsebin namerava kmalu še okrepiti. Disney odgovarja s storitvijo za pretočni video Disney Play. Obeta se napeta bitka za prihodnje generacije gledalcev.

Na področju otroških in mladinskih vsebin se pripravlja pravi spopadom med Davidom (Netflixom) in Goljatom (Disneyjem). (Foto: Dreamstime)

Nemogoče je zgolj omeniti medijski trg, ne da bi nemudoma pomislili na Netflix, ameriškega velikana, ki se je iz izposojevalnice DVD-jev prelevil v prvaka na področju pretočnega videa. A Netflix, ki danes animira več kot 100 milijonov uporabnikov, je na poti do video nadvlade dosegel še nekaj drugega, morda celo pomembnejšega. Kot navaja spletišče DigitalTrends, je Netflix postal prva varuška, po kateri sega vse večja množica staršev, ki ne želijo razmišljati o tem, katera in kako škodljiva oglasna sporočila gledajo njihovi najmlajši. Prav ti pa so tradicionalna demografija (ki kompulzivno vse vsebine pogleda večkrat po vrsti) drugega velikana, ki sliši na ime Disney. Medtem ko bitko za vse bolj razdrobljeno pozornost bijejo Amazon, Netflix, Apple, Google, Microsoft in medijsko okrepljeni telekomi, kot sta AT&T in Comcast, pa se na področju otroških in mladinskih vsebin pripravlja pravi spopadom med Davidom (Netflixom) in Goljatom (Disneyjem).

Razmere na trgu pretočnega videa so razigrane: Amazon naj bi imel v ZDA 26 milijonov naročnikov, Hulu (njegov solastnik je Disney) 20 milijonov, HBO Now pa okoli 5 milijonov. Netflix je edini, ki je agresivno vstopil v mednarodno širitev, saj zunaj ZDA resno nastopa zgolj Amazon. Napovedani konflikt med Netflixom in Disneyjem ni sveža novica, saj je Disney že pred meseci napovedal vsebinsko ločitev. Netflix je namreč doslej v svoj vsebinski portfelj, za katerega bo zgolj v letu 2018 namenil 8 milijard dolarjev (za lastno produkcijo in nabavo), dodal tudi Disneyjeve vsebine. Ker med te sodi tudi celoten univerzum Marvel, Star Wars in izdelki studia Pixar, je Disney pravzaprav Netflixu delal uslugo. A to se bo kmalu spremenilo.

Najprej bi radi hodili, šele potem tekli

V nekaj mesecih bo Disney namreč predstavil svoj odgovor, storitev Disney Play. Ta bo poleg navedenih vsebin verjetno vključeval tudi priljubljene vsebine iz linearnih TV-kanalov, ki ciljajo različne starostne razrede in so na voljo tudi v Sloveniji, in sicer Disney XD, Disney Junior in Disney Channel. A ne glede na izjemen nabor otroških vsebin se, vsaj tako kaže, Disney zadeve loteva nekoliko drugače ko Netflix. Njegov prvi mož Bob Iger je za revijo Variety nedavno dejal: »Ko govorimo o obsegu vsebin (za Disney Play, op. p.), se želimo najprej naučiti hoditi, preden bomo lahko tekli. Vsekakor moramo ponuditi dovolj vsebin, da bo razmerje med ceno in vrednostjo smiselno.«

Ponudba vsebin »po kapljicah« pa ni edina previdnost, ki jo izkazuje Disney. Pravzaprav gre za klasično lekcijo o tem, kako je »dajanje vseh jajc v eno košaro« tvegano. V tem kontekstu je Disney nedavno na 60 odstotkov povečal svoj lastniški delež v enem od prvih spletnih pretočnih portalov Hulu. Tega si zdaj deli, ironično, s telekomunikacijskim operaterjem Comcast. Ta je namreč nedavno s svojo ponudbo 34 milijard evrov za kanale Sky »prelicitiral« Disney in s tem napovedal agresivnejši vstop na evropski trg.

Netflix naj bi še okrepil produkcijo otroških vsebin

Previdnost »miki miške« najbrž ni odveč, saj podatki o Netflixu, ki so sicer redko javni, kažejo, da ta ni uspešen le pri odraslih, temveč dosega pozitiven trend tudi pri doseganju in animiranju otrok. V rubriki Kids and Family (Otroci in družina), ki je namenjena najmlajšim, Netflix že danes ponuja 200 različnih oddaj. Te si je vsaj enkrat že ogledalo več kot 50 odstotkov vseh Netflixovih naročnikov. Pri tem je posebej zanimiva geografska dinamika: spremljanje otroških vsebin se precej bolj povečuje zunaj ZDA. A še bolj zanimiv – in za Disney zaskrbljujoč podatek – je, da otroške vsebine v sklopu Netflixovega portfelja predstavljajo zgolj majhen kos pogače, lastna produkcija pa je (s 37 oddajami) praktično zanemarljiva. Realno je pričakovati, da bo Netflix tu vsebine izdatno krepil, tako s produkcijo kot tudi nabavo.

Naložbe v mlade za naslednjih nekaj desetletij

Kako gleda na bitko za pozornost najmlajših, smo povprašali Amirja Mureškića, ki je v Sloveniji tvorno sodeloval pri vseh relevantnih televizijah, zdaj pa opravlja vlogo strateškega direktorja za vsebino pri medijski hiši M7 v Luksemburgu. »Prvič v zgodovini uporaba storitev pretočnega videa presega klasično plačljivo televizijo. K temu so še posebej prispevale mlajše generacije, ki so v smislu trga gonilna sila pretočnega videa. Medijske hiše zato vlagajo v generacije, ki bodo nosile vrednost še nadaljnjih nekaj desetletij,« nam je povedal Mureškić.

Članek je bil objavljen v oktobrski, 449. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]