• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Televizijska hiša Pro Plus po prihodkih vodilna v regiji

Pro Plus je komercialna televizijska hiša z najvišjimi prihodki na območju nekdanje Jugoslavije. Pro Plus, ki ustvarja vsebine za televizijske kanale POP TV, Kanal A, Kino, Brio in Oto ter vrsto spletnih portalov, je v letu 2017 ustvaril 62 milijonov evrov prihodkov, kar je 7 milijonov evrov več kot leta 2016. Na drugem mestu je hrvaška Nova TV z 52,4 milijona evrov prihodkov, poroča portal Media Daily.

Foto: Media Daily

S prvega je na tretje mesto padla srbska televizija Pink International, ki je lani zabeležila 52,3 milijona evrov prihodkov oziroma 5,5 milijona evrov manj kot leta 2016. Poleg tega je lastnik Pinka Željko Mitrović deleža v Pink BiH in Pink Črna gora prodal družbi United Media. Gre za isto družbo, ki ima v Sloveniji že v lasti Telemach in s strani agencije za varstvo konkurence čaka še na prevzem Pro Plusa.

Pri portalu Media Daily ocenjujejo, da Pink TV ni zgled stroškovne učinkovitosti. »S tolikšnimi stroški in 692 zaposlenimi se kot največja televizijska hiša v regiji pač ne morejo pohvaliti,« so komentirali. Pro Plus ima po drugi strani »le« 212 zaposlenih, Nova TV pa 324. Prvi trojici po prihodkih sledi hrvaški RTL, ki je lani ustvaril dobrih 40 milijonov evrov prihodkov. Avtorji raziskave so ob tem dodali, da je RTL največja medijska skupina v Evropi, ki še čaka na pravi trenutek za prodor v regijo.

Daleč največjo rast prihodkov je zabeležila Al Jazeera Balkans iz Bosne in Hercegovine, ki je na 7. mestu. Prihodke so s slabih 6 milijonov evrov leta 2016 povišali na lanskih 19 milijonov evrov. Po drugi strani je televizijska hiša OBN (prav tako iz BiH) prihodke prepolovila. Avtorji raziskave sicer opozarjajo na nevaren padec prihodkov komercialnih televizij v BiH.

Od »slovenskih« televizij je na seznamu še Planet (9.), ki je v lasti Telekoma Slovenije in družbe Antenna SL TV. Zanjo niso navedli podatka o lanskih prihodkih, ker ti še niso na voljo, je pa leta 2016 Planet TV zabeležil dobrih 8 milijonov evrov. Med slovenski komercialnimi televizijami je na seznamu tudi podjetje ASPN, ki oddaja Šport TV  in je na 15. mestu. Lani je ustvarilo za slabih 4,5 milijona evrov prihodkov.

Slovenske televizije po prihodkih na tretjem mestu

Prihodki vseh 20 komercialnih televizijskih hiš na regijskem seznamu znašajo skupaj skoraj 360 milijonov evrov in zaposlujejo 2.931 ljudi. Skupno imajo največ prihodkov srbske televizije (več kot 144 milijonov evrov), sledijo jim hrvaške s 102,7 milijona evrov, na tretjem mestu pa so slovenske s 74,6 milijona evrov prihodkov. Četrta je Bosna in Hercegovina (30,7 milijona evrov), na petem mestu pa je Makedonija s 7,3 milijona evrov prihodkov komercialnih televizijskih hiš. 

Celotno analizo lahko preberete tukaj.