• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Facebook obljublja naložbe v medije. Kaj to pomeni?

Največje družbeno omrežje na svetu je napovedalo naložbe v lokalne medijske hiše. Projekt naj bi pomagal predvsem manjšim založnikom. Gre za zanimiv preobrat v primerjavi z nedavno spremembo algoritma, ki je favorizirala objave »prijateljev in družine«.

Facebookov projekt podpore lokalnim medijem se za zdaj osredotoča le na področje ZDA, nameravajo pa ga razširiti. Foto: Cyril Byrne

Na začetku leta smo pisali o Facebookovi spremembi algoritma. Objave strani v stolpcu z novicami naj bi začele postopoma izginjati. Številni so to Facebookovo odločitev začeli označevati kot apokalipso za medije. Tudi velike medijske hiše so poročale o močno zmanjšanem dosegu svojih objav in javno pozvale Facebook, naj omenjena sprememba ne pride v splošno rabo.

Tudi mnenja slovenskih strokovnjakov so bila deljena, vsi pa so se strinjali, da so se pravila igre pač spremenila. Facebook je zdaj obrnil ploščo in v zapisu na blogu napovedal naložbo v višini slabih 4 milijonov evrov v podporo lokalnim založnikom. Campbell Brown, vodja oddelka za novice pri Facebooku, pojasnjuje, da bo večina sredstev namenjena pospeševalniku, s katerim bodo pristopnikom pomagali pri razvoju lastnih poslovnih modelov. S tehnologijo se namreč spreminjajo tudi bralci, na kar so številne medijske družbe nepripravljene. 

Podrobneje so razloge za odločitev pojasnili v videu.

Za zdaj Facebook sodeluje (po lastnih besedah uspešno) s 14 medijskimi hišami, večinoma v ZDA. Testirajo tudi možnost pridobivanja (digitalnih) naročnin neposredno preko Facebooka, Že junija so zapisali, da so sodelujoče družbe (med drugim tudi The Washington Post) pri testiranju pridobile v povprečju za 17 odstotkov več naročnin.

Spremembe so stalnica, skupna jim je korist Facebooka

Jure Gostiša, direktor digitalnega razvoja pri Časniku Finance, poudarja, da so spremembe politik pri Facebooku stalnica, vse pa so usmerjene v maksimiziranje dolgoročne koristi za Facebook. Tega se moraj(m)o založniki zavedati. »Po vseh škandalih z zlorabo podatkov je bil Facebook v medijih deležen precejšnje negativne publicitete. Popolnoma možno je, da je zadnje »zbliževanje« z založniki oz »kakovostnim novinarstvom« zgolj poizkus omilitve tega pojava. Torej gre za naložbo v odnose z mediji. Če bo to kaj koristnega prineslo za založnike, naj to seveda sprejmejo, vendar z razumevanjem, da je lahko že naslednji dan vse drugače. Kot bo pač Facebooku koristilo.«

Facebook bo moral priznati, da je medij

Po mnenju Jureta Tepine, glavnega in odgovornega urednika 24ur.com, bo moral Facebook pokazati še kar nekaj potez in dodatnih sprememb, da bo dokazal, da si prizadeva ustvarjanje kakovostnih in kredibilnih vsebin. »Z vzpostavitvijo uredniškega sistema, nadzora nad vsebino, brez dopuščanja objavljanja nepreverjenih informacij, bo moral priznati, da je medij in si tako šele pridobiti zaupanje ostalih medijev in uporabnikov, ki o tej potezi še dvomijo. Ob objavljanju sponzoriranih vsebin, ki jih financiramo ostali mediji, si je Facebook sicer zagotovil odličen poslovni model, ki pa je logično sosledje med založnikom in izdajateljem obrnil na glavo.«

Lažne novice slej ko prej treščijo ob resničnost

»Facebook se zaveda da je poleg Twitterja eden glavnih promotorjev lažnih novic (fake news). Vendar pa iz zgodovine 20. stoletja ve, da so vsi režimi oziroma politični sistemi, ki so temeljili na lažnih novicah, slej ko prej treščili ob resničnost,« je prepričan Uroš Urbas, odgovorni urednik Dela.