• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Vmesni rezultati poslovanja slovenskih medijev v letu 2017

Pogledali smo trenutno razpoložljive podatke o poslovanju 20-ih izbranih slovenskih medijev in ugotovili, da je leto 2017 postreglo s spodbudnimi rezultati. Prihodki od poslovanja slovenskih televizij se bližajo 100 milijonom evrov, radijske postaje poslujejo stabilno, največji ponudnik zunanjega oglaševanja Europlakat pa je prav tako povečal svoj letni promet.

Televizija, kot medij z največjim deležem v oglaševalskem kolaču, že vrsto let beleži rast prihodkov in lani ni bilo nič drugače. (Foto: Dreamstime)

Televizija še raste

Televizija, kot medij z največjim deležem v oglaševalskem kolaču, že vrsto let beleži rast prihodkov in lani ni bilo nič drugače. Podatki za največji komercialni televizijski mreži, ProPlus in Planet TV (Antenna TV SL), sicer še niso na voljo, domnevamo pa, da sta obe televiziji v letu 2017 okrepili svoj promet oziroma poslovali z najmanj enakimi prihodki kot leto prej. Na lestvici največjih jima družbo dela nacionalna televizija, ki je povečala prihodke od trženja oglasnega prostora za dva odstotka, prav tako so večji celotni prihodki Radiotelevizije Slovenija, ki so v letu 2017 znašali nekaj manj kot 120 milijonov evrov. Desetodstotno rast prometa je zabeležil Šport TV (ASPN), katerega prihodki so lani znašali 4,5 milijona evrov. Sledi mu mreža Fox Network, ki je leto 2017 končala z 20-odstotno rastjo prometa v primerjavi s predhodnim letom. TV3, ki je v lanskem letu sprva posloval pod okriljem podjetja TV3 d. o. o. in je v letu 2017 ustvaril poldrugi milijon evrov prihodkov, je leto 2017 poslovno zaključil pod podjetjem PRO TV, ki beleži promet v višini 487 evrskih tisočakov. Nova24TV, ki poslovanje deli na dve podjetji (Nova hiša in Novatv24) je v letu 2017 okrepila skupne prihodke za 590 tisočakov in se tako približala prometu v višini enega milijona evrov. Regijske, lokalne in druge televizijske postaje so lansko leto prav tako zaključile z višjimi prihodki; med bolj zadovoljnimi lahko izpostavimo velenjsko VTV, ki je zabeležila promet v višini 789 tisočakov, TV Celje, ki je poslovno leto zaključila z 477 tisoč evri prihodkov, Čarli TV in Koroško regionalno televizijo, ki sta ustvarila za tretjino višje prihodke na letni ravni.

Tudi radijske mreže pozitivno naprej

Podatki Agencije Republike Slovenije za javnopravne evidence in storitve (Ajpes) za leto 2017 kažejo spodbudno sliko poslovanja tudi za nekatere druge medije. Infonet mreža je svoj letni promet sicer oklestila za 7 odstotkov, a s prihodki v višini 6,7 milijona evrov, ki predstavljajo tretjino celotnega radijskega trga, še vedno kraljuje na vrhu lestvice. Sledi ji podjetju Next Marketing, ki skupaj s podjetjem Radio Center pokriva istoimensko radijsko mrežo. Skupaj sta omenjeni podjetji ustvarili promet v višini 3,5 milijona evrov, kar je slabih deset odstotkov več kot leto prej. V letu 2017 je radijsko prizorišče popestril prihod Lokalne radijske mreže, ki posluje v okviru Združenja neodvisnih radiev in je po neuradnih podatkih zabeležila oglaševalske prihodke v višini 400 evrskih tisočakov.

Europlakat boljše, Amicus malce slabše

Na področju zunanjega oglaševanja je na vrhu lestvice še vedno Europlakat, ki je poslovno leto 2017 končal s 14,6 milijona evri prihodkov, kar je sedem odstotkov več na letni ravni. Podoben, sedemodstotni delež, pa je izgubil Amicus, ki je v lanskem letu ustvaril promet v višini 4,4 milijona evrov.

Naslednjič naprej ...

Ali se je trend padanja prihodkov slovenskih tiskanih medijev in založnikov dokončno ustavil, v tem trenutku še ni znano. Podrobne in celovite podatke o poslovanju slovenskih medijev bomo objavili v septembrski številki Marketing magazina, ko bo dokončno znano, kakšna je bila medijska letina 2017. 

Članek je bil prvotno objavljen v julijski, 445/446. številki Marketing magazinaNa spletu objavimo le 20 odstotkov člankov iz revije. Na MM se lahko naročite na i[email protected]