• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Zadnjo besedo bodo imeli uporabniki«

Spletne Finance te dni testirajo novo storitev Finance Fokus. Cilj projekta, ki poteka v sodelovanju s časopisom The Financial Times, je bralcem prihraniti čas pri iskanju vsebine. Kot nam je pojasnil Jure Gostiša, direktor digitalnega razvoja pri Časniku Finance, Fokus nastaja v želji po nudenju pomoči bralcu za izboljšanje njegovega ... fokusa.

Foto: Časnik Finance (Aleš Beno)

Ne zgodi se redko, da v nekem trenutku nimamo časa za branje ali pa bi si zaradi naglice članek radi prebrali pozneje. Ena od priročnih funkcionalnosti Fokusa je prav shramba člankov in seznam člankov, objavljenih po našem zadnjem obisku. »Naši bralci so pogosto zasedeni, nimajo nujno časa iskati vsebine in listati med neskončno množico člankov. Želimo jim čim hitreje dostaviti, kar jih zanima, da gredo lahko naprej po svojih opravkih,« pojasnjuje Jure Gostiša. Dodaja, da vsebine na spletu personalizirajo že od leta 2014. »Večina člankov na naslovnici je namreč prilagojenih vsakemu registriranemu uporabniku posebej. Tudi naših 28 različnih e-novičnikov sodi v to območje.«

Ideja je po besedah sogovornika nastajala vsaj od leta 2013, leta 2014 pa so prvič testirali priporočilni sistem pod delovnim imenom Moj moj, ki je še vedno dostopen tukaj. »Takrat smo razvili nekaj priporočilnih sistemov in se odločili, da se najprej osredotočimo na njihovo uporabo na naslovnici Finance.si ter pod članki, Moj moj pa postavimo začasno na stran. Kot se rado zgodi, je na strani ostal kar dolgo, stalno je bil predmet pogovorov in tik pred tem, da ga začnemo razvijati, a je vedno prišlo nekaj vmes.«

Osvajanje logike osredotočenosti na uporabnika

Lanskega novembra so nato izkoristili priložnost in projekt (na hitro) obudili. Ker so imeli večino že pripravljenega, tako idejno kot tudi sistemsko, jim je uspelo v nekaj dneh. »Kar vidite zdaj, je na ravni minimalnega delujočega produkta (MVP – minimal viable product). Glavni del razvoja je še pred nami.« Finance s skupino Bonnier, pod okrilje katere sodijo, sodelujejo pri večjem projektu skupaj s časopisom The Financial Times (FT), kjer poskušajo osvojiti logiko »osredotočenosti na stranko« (ang. customer centricity).

»V tem sklopu je Fokus torej eksperiment, »šolska naloga«, le da se ne bomo ustavili pri vaji, saj smo imeli že vse pripravljeno. V naši razvojni skupini so tako poleg domače ekipe še strokovnjaki s FT, ki delijo izkušnje njihove podobne storitve MyFT, ter kolegi iz Danske, Švedske, Poljske in Estonije, ki sodelujejo kot opazovalci, saj želijo pozneje sami pri sebi implementirati kaj podobnega,« zasnovo projekta pojasnjuje Gostiša. 

Fokus je živa stvar

O prvih odzivih je še prezgodaj govoriti, saj so v fazi nabiranja podatkov. Projekt s FT se konča aprila, do takrat pa želijo Fokus čim bolj razviti in dodati kar največ načrtovanih funkcionalnosti. »Gre za živo stvar. Vse merimo, analiziramo, pivotiramo. Nimamo nekega jasnega končnega produkta. Končno besedo bodo vsekakor imeli uporabniki.« Ali lahko pričakujemo premijsko različico? »Da. Načrtovane so funkcionalnosti, ki bodo na voljo samo naročnikom ali skupini naročnikov,« sklene Gostiša.