• Facebook
  • Twitter
  • RSS

BuzzFeed se širi na Kitajsko

Medijska hiša BuzzFeed je podpisala licenčno pogodbo s kitajskim založnikom Bytedance Technology, ki ima okrog 200 milijonov uporabnikov. Na ta način naj bi se izognili »požarnemu« zidu za vstop na kitajski trg.

BuzzFeed naj bi bil za zdaj na Kitajskem prisoten le vsebinsko (z vsebinskimi serijami, kot so Tastly, Goodful in Bring Me) in brez oglaševanja. Po navajanjih tujih medijev je BuzzFeed dogovor podpisal s svojim kitajskim »bratom«. Toutiao in Xigua, platformi v lasti Byetedance, imenujejo tudi kitajska kralja vab za klike (»clickbaita«). Kot navaja portal Quartz, naj bi bil BuzzFeedov kitajski partner pogosta tarča oblasti, ki naj bi samo zaradi njihovega pisanja zaposlile dodatne cenzorje. No, Byetedance sicer ni nobena neznanka tudi v ZDA, saj so med drugim nameravali kupiti družbeno omrežje Reddit.

Kitajska je po Japonski sicer druga azijska država, v katero je vstopil BuzzFeed. Podjetje pod vodstvom Jonaha Perettija ima v zadnjih mesecih veliko težav z dobičkonosnostjo in je posledično odpustilo 6 odstotkov zaposlenih. Poleg tega izgublja veliko oglaševalskega denarja na račun Facebooka in Googla. Po oznanitvi Facebooka o spremembi njihovega algoritma so zagnali globalno kampanjo (primer oglasa spodaj), s katero vabijo svoje bralce k uporabi BuzzFeedove aplikacije s sloganom »Facebook je končal z novicami, ampak mi bomo poskrbeli za vas.«

Vprašanje glede novega partnerstva pa je, ali a) BuzzFeed na Kitajskem išče nove bralce in prihodke, b) pomaga svojemu kitajskemu tekmecu pri prodoru v ZDA in c) vsega po malem.