• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Bralci potrebujejo dobre zgodbe«

O uspehih lokalnih medijev slišimo premalo. Barbara Skorjanc je lani v Novi Gorici začela z izdajanjem revije Navdih, ki predstavlja posameznike in skupine, ki s svojo življenjsko zgodbo zaznamujejo kraj in življenje v njem. V enem letu se je naklada z 2 tisoč izvodov povečala na 10 tisoč. Kot pravi, je Navdih dokaz, da bralci potrebujejo dobre zgodbe.

Barbara Skorjanc

Navdih, Revija dobrih zgodb, je neodvisna revija, ki izhaja štirikrat letno na območju Nove Gorice in okolice. Vsaka izdaja nosi ime letnega časa, torej Pomladni Navdih, Poletni Navdih, Jesenski Navdih in Praznični Navdih. Kot nam je pojasnila Barbara Skorjanc, je namen revije obveščanje ljudi o delu in delovanju ljudi, ki se dotika lokalnega življenja. Hkrati spodbuja oseben pristop do posameznika.

Drugačnost, skrita v pozitivnih zgodbah

Zanimal nas je njen recept za zvesto bralstvo v času, ko je naša pozornost zaradi poplave informacij na ravni zlate ribice. Naša primerjava se ji zdi zelo nazorna. Strinja se, da smo dnevno izpostavljeni tako visoki koncentraciji različnih informacij, da jih praktično težko vse sprejemamo. »Če povem drugače: te kot nepomembne spolzijo mimo nas. Le še zelo močni dražljaji, ki jih prejemamo v obliki negativnih novic, nam morda za trenutek vzamejo pozornost. In prav zaradi tega sem drugačnost videla v dobrih, pozitivnih zgodbah. Glede na to, da v Novi Gorici pravzaprav nimamo lokalnega medija, se mi je zdela kombinacija pozitivnih zgodb, izraženih skozi življenje lokalnih prebivalcev, idealna kombinacija,« pojasnjuje sogovornica.

Število lokalnih medijev se v Sloveniji povečuje

Četudi le bežno spremljate poročila o nakladah večjih slovenskih tiskanih medijev s strani Slovenske oglaševalske zbornice, težko spregledate negativni trend. Naklada tiskanih izdaj upada že nekaj let, trend se je zdaj (kot kaže) umiril. Skorjančeva je v enem izmed prejšnjih intervjujev dejala, da se število lokalnih tiskanih medijev v Sloveniji povečuje. Kako je to mogoče? »Moja prva služba je bila na novomeškem radiu Krka. Tedanji direktor se je rad pošalil, da lokalnih prebivalcev ne zanima, ali so v Mariboru položili dva kvadratna metra asfalta (smeh). In tega principa se držim. Bralca zanima, kaj se dogaja v njegovem okolju, kaj so dosegli, doživeli ljudje, ki z njim sobivajo. Kakšna je njegova zgodba. In če je ta pozitivna, navdihujoča, lahko vsi skupaj nekaj prispevamo k boljši družbi nasploh,« je prepričana Skorjančeva.

Dodana vrednost je v podrobnostih

Za zgodbe in oglaševalce skrbi sama, v ekipi pa so še oblikovalec, lektorica in fotograf. »Prednost dajem namreč kakovosti na vseh področjih in vsaki podrobnosti. Še tako dobra zgodba, polna slovničnih napak in opremljena z nekakovostno fotografijo ne bo izpadla okusno.« Skorjančeva meni, da se dodana vrednost skriva v vsaki podrobnosti. Tudi v kakovosti tiska ali izvirni naslovnici. »Ljudje te hitro odkrijejo, ali delaš na prvo žogo. Naslovnice revije Navdih so edinstvene, narejene v lokalnem okolju, z lokalnimi ljudmi. Zgodba se začne že na prvi strani, kajne?« sklene sogovornica.

Navdih lahko najdete tudi na Navdihovi strani na Facebooku