• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Tudi Britanci imajo težave z navajanjem vira novic

Bralci digitalnih medijev si le stežka zapomnijo vir novic, pridobljenih na iskalnikih in družbenih omrežjih. Raziskava med britanskimi bralci je pokazala, da si nasprotno »lažje« zapomnijo platformo, na kateri je novica objavljena, kot sta Facebook in Twitter.

Foto: Pixabay

»Prebral/a sem nekje na Facebooku«

Februarja smo poročali o ugotovitvah raziskovalnega centra Pew, da polovica Američanov ne zna navesti vira prebranih novic. Reutersov inštitut na oddelku novinarstva Univerze v Oxfordu je prišel do za založnike ne prav razveseljivih ugotovitev. S sodelujočimi so razpravljali o novicah, ki so jih prebrali v zadnjih 48 urah. Le 31 odstotkov oziroma 47 odstotkov bralcev, ki so novice našli preko iskalnikov oziroma na družbenih omrežjih, je znalo navesti točen vir novic (torej spletno stran ali ponudnika informacij). Po drugi strani jih je znalo navesti 81 odstotkov bralcev, ki so neposredno prišli na vir novic.

Dobra novica za uveljavljene založnike, slaba za manj znane

Malce bolj točno so znali navesti, kako so prišli do informacij. 67 odstotkov jih je znalo navesti, da so do informacij prišli preko družbenih omrežij, 57 odstotkov pa preko iskalnikov. Omenjene ugotovitve Antonis Kalogeropoulos in Nic Newman, avtorja raziskave, navajata kot veliko težavo za založnike.

»Manj poznane blagovne znamke (založniki) bodo morale spremeniti pristop k marketingu in razviti alternativne. Večje in močnejše si bodo s platformami lahko izpogajale še boljši položaj,« sta povedala avtorja. Založniki, ki kljubujejo pretresom v distribuciji medijev na spletu, so BuzzFeed, BBC News, The Guardian in The Telegraph. 

Celoten dokument je dostopen tukaj. Kalogeropoulos in Newman med drugim ugotavljata, da so družbeni mediji (predvsem Facebook) precej zamajali odnose med založniki in bralci, da znajo bralci najbolj natančno navesti vire političnih in čudaških novic ter da si bralci, mlajši od 35 let, bolj zapomnijo vir novic.