• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Bi urejanje spletne strani prepustili algoritmu?

Fredric Karen, urednik švedskega časopisa Svenska Dagbladet, se je odločil za radikalno potezo. Na čelo spletne strani časopisa je postavil algoritem.

Fredric Karen

Leta 2013 je takratna uprava novega urednika Fredrica Karena soočila s kruto realnostjo. Branost je padala, tiskana naklada je bila v zatonu, prihodkov iz digitalne izdaje ni bilo od nikoder. Nekaj bo treba ukreniti, so mu dejali. Sledile so naložbe v tehnologijo. Rezultat? Spletna stran, ki jo upravlja algoritem. Sistem za upravljanje z vsebinami se ne razlikuje od drugih. Algoritem ob naloženih novicah oziroma besedilih potrebuje le dve informaciji s strani bralcev: oceno novice med 1 in 5 ter njeno »življenjsko dobo« (kratka, srednje dolga in dolga). Od tu naprej stran ureja algoritem. Pri urejanju strani poleg teh dveh informacij algoritem upošteva tudi vedenje bralcev. Postavitev novic prilagaja glede na podatke, kot so preference bralcev, branost in dolžina sej.

Več časa za kakovostno poročanje

Karen odločitev argumentira s povečano učinkovitostjo. »Novinarji se po zaslugi prihranka časa lahko bolj osredotočijo na svoje glavno delo, torej poročanje. Urejanje dolgočasnih tem je prepuščeno tehnologiji, zaposleni pa se lahko posvetijo drugemu delu,« je povedal Karen. Priznal pa je, da so se naročnine, prihodki in dobiček povečali tudi na račun manjšega števila zaposlenih.

Fredric Karen