• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Google prepričljivo vodi na lestvici vodilnih svetovnih medijskih družb

Pet največjih spletnih velikanov pobere skoraj petino celotnega svetovnega oglaševalskega proračuna, od tega Google kar 12 odstotkov, ugotavlja medijska agencija ZenithOptimedia v svojem novem poročilu o vodilnih tridesetih medijskih družbah na svetu.

Foto: Dreamstime

Googlovo holdinško podjetje Alphabet je v zadnjem letu ustvarilo 60 milijard dolarjev oglaševalskih prihodkov, kar je za 21 odstotkov več v primerjavi z letom prej in kar za 166 odstotkov več, kot je z oglaševanjem zaslužil njegov najbližji tekmec Walt Disney.

Poročilo ZenithOptimedie ugotavlja, da med mediji močno prevladuje pet velikih podjetij, zaradi česar tradicionalni medijski lastniki čedalje težje pridejo do svojega deleža svetovnih oglaševalskih prihodkov. Gre za podjetja Alphabet/Google, Facebook, Microsoft, Yahoo in kitajski spletni iskalnik Baidu, ki skupaj dosegajo četrtino svetovnega oglaševalskega proračuna. Skupaj ustvarijo 88 milijard dolarjev oglaševalskih prihodkov, kar predstavlja 65 odstotkov vrednosti celotnega svetovnega spletnega oglaševanja.

Hitra rast digitalnega oglaševanja je največji razlog za uspeh vodilnih petih podjetij. ZenithOptimedia ob tem navaja, da se je trg digitalnega oglaševanja v zadnjih petih letih vsako leto povečal za 18 odstotkov. Po drugi strani se je oglaševanje v drugih medijih povečevalo le za 0,6 odstotka letno.

Facebook se Googlu hitro približuje

Čeprav je Google še vedno trdno zasidran na položaju največjega oglaševalskega zaslužkarja, pa se mu Facebook hitro približuje. Ta je v zadnjem letu zabeležil 65-odstotno rast oglaševalskih prihodkov in tako postal najhitreje rastoči medij.

Jonathan Barnard, vodja napovedovanja pri ZenithOptimedii, je ob tem povedal: »Večino svetovnega trga spletnega oglaševanja obvladuje pet velikih digitalnih medijskih lastnikov in s hitro rastjo zavzemajo vodilna mesta na lestvici največjih lastnikov medijev na svetu. Lastniki tradicionalnih medijev na lestvici tridesetih največjih se jim s svojimi prizadevanji na področju digitalnega oglaševanja poskušajo približati, a ne dosegajo vedno najboljših rezultatov.«

»Ko se bo digitalna oglaševalska tehnologija, kot je programatično oglaševanje, razširila v tradicionalne medije, jih bo to močno pretreslo, a se jim bodo s tem odprle nove priložnosti za nadaljnjo rast,« napoveduje Barnard.

Vir: The Drum