• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Zaradi blokiranja spletnih oglasov založniki izgubljajo milijarde evrov

Blokiranje spletnih oglasov bo založnike spletnih medijev do leta 2020 »stalo« že 24 milijard evrov izgubljenih prihodkov, kar je skoraj desetina vrednosti celotnega svetovnega trga digitalnega oglaševanja, ugotavlja nova raziskava raziskovalne hiše Jupiter Research.

Ilustracija: Dreamstime

Nova raziskava Svetovno digitalno oglaševanje: 2016-2020 ugotavlja, da se založniki spletnih medijev v vedno večji meri soočajo z grožnjo, ki jim jo predstavljajo programi za blokiranje spletnih oglasov. V naslednjih petih letih bodo ti postali še bolj prefinjeni in tehnološko dovršeni, težava za založnike pa tako še bolj pereča. Medtem ko je blokiranje spletnih oglasov trenutno omejeno na spletne iskalnike, pa se bodo založniki v prihodnosti soočali še z blokado oglasov v samih aplikacijah.

Uporabnike jezi prepočasno nalaganje mobilnih strani

Kot pravijo pri Juniper Research, je Applova odločitev, da v operacijski sistem iOS9 vključi program za blokiranje nezaželenih vsebin, še dodatno prispevala k zmanjšanju oglaševalskih prihodkov spletnih medijev. O uvedbi tovrstne programske opreme, ki bi potrošnikom omogočila blokiranje spletnih oglasov, razmišlja vse več mobilnih operaterjev. »Potrošniki uporabljajo tovrstne programe predvsem zaradi zaskrbljenosti glede uporabe mobilnih podatkov in zasebnosti. Oglase blokirajo tudi zato, ker se jim mobilne strani zaradi njih prepočasi nalagajo,« meni avtor raziskave Sam Barker.

Pobude za sprejemljive oglase, kot je Googlov program AMP, so oblikovane z namenom, da povečajo zaupanje v digitalne oglase in potrošnike odvrnejo od uporabe programov za blokiranje oglasov. Pri Juniperju menijo, da so takšne pobude vsekakor pozitivne in ključnega pomena tako za založnike, ki si prizadevajo ohranjati prihodke od oglaševanja, kot tudi za uporabnike, ki prejemajo le tiste vsebine, ki si jih želijo.

Oglasi najbolj nezaželeni pri milenijcih

Juniperjeva raziskava ugotavlja, da so manjši založniki spletnih medijev tisti, ki najbolj trpijo zaradi vse večje uporabe programov za blokiranje oglasov, saj so pogosto odvisni le od oglaševalskih prihodkov, ki jim omogočajo preživetje. Programi, kot sta Adblock Plus in Adblock Fast, pa beležijo vse večjo uporabo, predvsem pri milenijcih in drugih mlajših uporabnikih.

»Založniki spletnih medijev morajo razviti nove strategije, ki bodo te skupine uporabnikov spodbudile k sprejemanju oglasov. Medtem so nekatere spletne strani, kot sta Forbes in Wired.com, že precej uspešne pri preprečevanju dostopa do svojih vsebin tistim uporabnikom, ki uporabljajo programe za blokiranje spletnih oglasov,« še dodajajo pri Juniperju.