• Facebook
  • Twitter
  • RSS

NRB: »Prihodnost bo še vedno pisana na papir«

Bralci si še vedno želijo informacij na papirju, čeprav jih sočasno spremljajo na spletu in mobilnih napravah. Ne glede na to, ali prebirajo časopise in revije v tiskani oziroma digitalni obliki, pa ti mediji preko vseh platform dosežejo kar 9 od 10 bralcev. Tako ugotavlja raziskovalno podjetje Ipsos, novi izvajalec nacionalne raziskave branosti (NRB), ki je skupaj s predstavniki pristopnikov NRB danes predstavil podatke o branosti tiskanih medijev za leto 2015.

Nataša Mohorč Kejžar, direktorica Ipsosa, in Roman Zatler, predsednik NRB.

Po besedah Nataše Mohorč Kejžar, direktorice Ipsosa Slovenija, so v letu 2015 uporabili dve metodologiji (CAPI in CAWI CRP), zaradi česar podatki za leto 2015 niso neposredno primerljivi s podatki preteklih obdobij merjenja. Merili so tako doseg v daljšem časovnem obdobju kot tudi doseg zadnjega izida posamezne edicije, pri čemer se v javnih valutnih podatkih uporablja doseg zadnjega izida posamezne edicije. Podatke so zbirali v obdobju od marca do decembra 2015 med slovensko populacijo v starosti od 10 do 75 let, merili pa so 168 edicij.

Tiskane medije bere 1,3 milijona Slovencev

Tiskani mediji na ravni enega izida dosegajo 78 odstotkov (1,3 milijona) ljudi v omenjeni starosti. Upoštevajoč digitalne platforme (spletne strani in aplikacije) pa se ta delež povzpne na 81 odstotkov, kar je 1,36 milijona Slovencev.

Dnevniki na ravni enega izida dosegajo 655.000 bralcev, kar je 39 odstotkov populacije v starosti med 10 in 75 let. Največ bralcev (500.000) dnevniki dosežejo preko tiskanih izdaj, medtem ko jih 155.000 bere dnevnike samo preko spletnih platform. Trije najbolj brani dnevniki so Slovenske novice, ki dosežejo 18,8 odstotka Slovencev, Delo z 8,5 odstotka in Svet24 s 7,1 odstotka. Na četrtem mestu je Dnevnik (5,9 odstotka) in na petem Večer (5,6 odstotka).

Tedniki na ravni enega izida dosegajo 860.000 bralcev oziroma 52 odstotkov populacije v starosti med 10 in 75 let. V povprečju vsak od njih prebere tri tiskane izdaje tednikov, najbolj brani pa so Nedeljski dnevnik (12,7 odstotka), Nedeljske novice (6,1 odstotka) in Nedelo (5,9 odstotka). Če se pri tem upoštevajo še tedenske priloge časopisov, pa je najbolj brana Dnevnikova priloga Pilot (14,1 odstotka), ki ji z dosegom 13,5 odstotka populacije sledi Delova priloga Vikend.

Mesečniki dosegajo 60 odstotkov oziroma milijon Slovencev. V povprečju vsak med njimi prebere tri tiskane izdaje mesečnikov, pri čemer so najbolj brani Ognjišče (6,9 odstotka), Zdravje (6,8 odstotka) in National Geographic (5,8 odstotka).

Valutni podatki NRB za leto 2015 bodo objavljeni 1. februarja na spletni strani SOZ, pod okriljem katere se izvaja raziskava.