• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Medijem v povprečju namenjamo osem ur dnevno

Medijska agencija ZenithOptimedia v novem poročilu o medijski potrošnji ugotavlja, da ljudje po svetu medijem v povprečju namenimo 492 minut na dan, kar je za 1,4 odstotka več kot v letu 2014, ko smo z različnimi mediji preživeli 485 minut na dan.

Foto: dreamstime

Jonathan Barnard, vodja napovedovanja pri ZenithOptimedii, pravi, da povprečna oseba potrošnji medijem nameni že polovico svojega »budnega« življenja. »Toda očitno so ljudje po svetu lačni še več priložnosti, da odkrivajo informacije, uživajo v njih in komunicirajo drug z drugim, kar jim omogoča nova tehnologija.«

ZenithOptimedia v svojem poročilu, v katerem je analizirala medijsko potrošnjo v 65 državah po svetu, napoveduje tudi, da bo spletna potrošnja med letoma 2014 in 2017 porasla za 9,8 odstotka na letni ravni, pri čemer bomo leta 2017 spletu namenili že 144,8 minute na dan. Delež uporabe spleta v celotni medijski potrošnji se je z 12,9 odstotka v letu 2010 povečal na 22,6 odstotka v letu 2014, leta 2017 pa naj bi se povzpel na 28,6 odstotka.

Rast uporabe spleta pomeni, da so z izjemo zunanjega oglaševanja tradicionalni mediji, kot so časopisi, revije, televizija, radio in kino, med letoma 2010 in 2014 izgubili svoj delež medijske potrošnje, pri čemer naj bi se ta padec še nadaljeval.

Povprečni čas branja časopisov se je med letoma 2010 in 2014 zmanjšal za 25,6 odstotka, povprečni čas branja revij pa za 19 odstotkov. Televizijska potrošnja je v enakem obdobju upadla za 6 odstotkov. Toda pri tem je treba opozoriti, da poročilo ne upošteva branja časopisov na digitalnih napravah ali gledanja televizije preko spleta, kar pri ZenithMedii upoštevajo kot »spletno« potrošnjo.

Lindsey Clay, direktorica združenja komercialnih televizij Thinkbox, pravi, da je neprijetno opazovati, ko je internet pozicioniran kot medij, ki ima škodljiv vpliv na druge medije. »Veliko je dejavnikov, ki vplivajo na medijsko potrošnjo – ne morete vsake spremembe pripisati internetu. In kar je še bolj pomembno – internet ni medij, je tehnologija, ki vam omogoča ogromno stvari, od bančnih storitev do nakupovanja in iskanja informacij kot tudi ponudbo različnih medijev. Vseh teh aktivnosti ne morete stlačiti v en koš,« je izsledke raziskave za revijo Campaign komentirala Clayjeva.