• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Slovenski medijski trg kmalu bogatejši za nov spletni magazin Fokus/Pokus

Znani slovenski kolumnist Marko Crnkovič, ki je svoja razmišljanja o medijski pokrajini pred nekaj leti redno delil tudi z bralci Marketing magazina, je pobudnik novega spletnega projekta z imenom Fokus/Pokus. Gre za »nizkostroškovni in nizkocenovni startup«, kot ga opisuje Crnkovič, ki bo bralcem dnevno prinašal komentirane povzetke iz drugih medijev, kolumne, bloge, intervjuje ter druge žanre in multimedijske vsebine.

Marko Crnkovič. (Foto: osebni arhiv)

Spletni medij Fokus/Pokus bo izhajal pod okriljem novoustanovljenega podjetja Medium Media, ki so ga ustanovili Časnik Finance, oglaševalska agencija Aguatera Aljoše Domijana, solastnika spletne trgovine EnaA, oblikovalska agencija Gigodesign in Marko Crnkovič. Direktor podjetja Medium Media je Domijan, medtem ko bo Crnkovič glavni in odgovorni urednik portala, ki bo začel delovati v februarju.

Kot poroča STA, so ustanovitelji vplačali zagonska sredstva, s svojimi izkušnjami pa nudijo strateško, upravljavsko, vsebinsko, tehnološko in oblikovalsko podporo projektu. Zagonska sredstva temu nizkostroškovnemu projektu omogočajo preživetje za približno leto dni, je za MM povedal Crnkovič, čeprav si že v prvem letu delovanja obetajo prihodke iz naročnin in oglaševanja.

Prvih devet mesecev po zagonu medija bodo vsebine na njem dostopne brezplačno, nato pa bodo plačljive. Letna naročnina bo znašala 20,99 evra. »Naročnine so naš glavni vir prihodkov. Zato smo poslovni model zastavili v pričakovanju, da se bodo zvesti in varčni bralci za pošteno, a simbolično ceno naročili na kakovostne vsebine,« pravi Crnkovič.

Bralci se bodo sicer lahko že od vsega začetka obratovanja portala naročili na vsebine po posebni ceni, ki je »progresivno padajoča« – prej ko se naročijo, manj jih bodo stale, na primer, če se naročijo v prvem mesecu, bodo za letno naročnino odšteli 2,99 evra, v drugem mesecu 4,99 evra in tako naprej. Po izteku devetmesečnega obdobja bo približno polovica vsebin še vedno na voljo brezplačno. Vsak nenaročnik bo lahko na mesec brezplačno prebral deset plačljivih člankov v celoti.

Po besedah Crnkoviča si v prvem letu delovanja obetajo 2.000 do 3.000 naročnikov, dolgoročno pa ciljajo na 10.000 naročnikov. Oglaševanje na portalu jim bo po začetnih predvidevanjih prineslo skoraj polovico prihodkov, pri čemer Crnkovič obljublja, da oglasi ne bodo moteči za bralce.

In kako bodo pritegnili bralce? »Portal bo deloval kot nekakšen agregat aktualnih vsebin iz drugih medijev, ki jih bomo nadgradili s komentarji in mnenji. Na ta način bomo bralcem prihranili čas, ki ga sicer namenjajo brskanju po različnih medijih na spletu,« nam je povedal Crnkovič.

Poleg njega bodo redni avtorji že uveljavljeni slovenski publicisti, med njimi Dejan Steinbuch, Žiga Turk, Vesna Vuk Godina, Jonas Žnidaršič ter Luka Novak in Valentina Smej Novak. Nekoliko večji vsebinski poudarek bodo namenili medijskim temam, ki po besedah Crnkoviča »vsakogar malo zanimajo«.