• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Ob svetovnem dnevu televizije o najboljših trenutkih tega medija

V petek, 21. novembra, praznujemo svetovni dan televizije, pobudo Združenih narodov, ki jo v Evropi podpirajo tudi Evropska radiodifuzna zveza (EBU), Združenje komercialnih evropskih televizij (ACT), in Egta, združenje televizijskih in radijskih marketinških hiš s sedežem v Bruslju. Ob tej priložnosti so gledalce povabili, naj delijo svoje najljubše trenutke ob gledanju televizije.

Televizijske hiše iz Evrope, Azije, Kanade, ZDA in Avstralije so povabili k predvajanju 30-sekundnega video posnetka, ki so ga pripravile omenjene organizacije, da bi predstavile ključno vlogo televizije pri informiranju, izobraževanju in zabavi. Številne televizijske hiše so že potrdile, da bodo 21. novembra, na svetovni dan televizije, predvajale posnetek na svojih kanalih in spletnih portalih. Spot vključuje utrinke iz sveta zabave, novic, kulture, športa in serij in poziva gledalce, naj na družbenih omrežjih glasujejo za svoje najljubše tv-trenutke, in sicer z oznakama #WeloveTV in #WorldTVDay.

Vse objave, ki jih bodo gledalci prispevali na spletnih straneh, Facebooku in Twitterju, bodo lokalne televizijske hiše zbrale in iz njih ustvarile nov posnetek z naslovom »Radi imate televizijo« (»You love TV«).

Predsednik EBU Jean-Paul Philippot je ob tem povedal, da javna televizija pomaga pri krepitvi demokracije, saj zagotavlja, da imajo vsi – tudi tisti brez političnega ali ekonomskega vpliva – dostop do informacij. »EBU ima 63 aktivnih članic v 55 državah, ki upravljajo 937 televizijskih kanalov v 69 jezikih s potencialnim občinstvom 1,02 milijarde ljudi. Televizija daje glas tistim, ki bi sicer ostali neslišani, in služi vsem delom družbe; spodbuja strpnost in razumevanje ter omogoča razpravo o vprašanih nacionalnega pomena,« je dejal Philippot.

Franz Prenner, predsednik združenja Egta, pravi, da je gledanje televizije v večini evropskih držav stabilno ali pa celo narašča. »Povprečni gledalec v Evropski uniji gleda televizijo 236 minut na dan. Ljudje radi spremljajo dobre vsebine na več zaslonih hkrati, zato televizija šele vstopa v svojo zlato dobo.«

Predsednik uprave ACT Magnus Brooke televizijo opisuje kot evropsko zgodbo o uspehu. »Televizija je medij, ki ga uporablja večina Evropejcev. 87 odstotkov jih tv-vsebine spremlja dnevno preko tv-sprejemnika ali na spletu. Trajno priljubljenost televizije spodbujajo naložbe komercialnih televizij v programske vsebine. Naši gledalci zahtevajo najboljše novice, šport, zabavo in serije. Dobre vsebine pa niso poceni in 40 odstotkov komercialnih tv-prihodkov se investira nazaj v tv-vsebino.Ta naložbe je povrnjena z zaupanjem gledalcem. Čeprav so informacije dostopne vsepovsod, pa televizija ostaja tisti novičarski medij, ki mu ljudje v Evropi in drugod najbolj zaupajo.«