• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Slovenske časopise in revije prebira skoraj milijon Slovencev

Skoraj milijon Slovencev oziroma 56 odstotkov slovenskega prebivalstva med 10. in 75. letom dnevno prebira slovenske časopise in revije. Na mesečni ravni je doseg tiskanih medijev več kot 90-odstoten in le slabih 5 odstotkov prebivalcev Slovenije ti mediji ne dosežejo, ugotavljajo avtorji Nacionalne raziskave branosti (NRB). »Čeprav naklade tiskanih medijev padajo, kar je zaradi večje uporabe interneta tudi pričakovano, pa tisk, kot kažejo podatki NRB, še zdaleč ne bo umrl. Morda to ni najbolj znano, a ljudje, ki redno uporabljajo internet, nadpovprečno berejo tiskane medije,« je na današnji predstavitvi najnovejših podatkov NRB povedal Andraž Zorko, partner v raziskovalni družbi Valicon, ki izvaja NRB.

Foto: dreamstime

Na povprečni dan dnevnike bere 700 tisoč Slovencev oziroma 41 odstotkov prebivalstva med 10. in 75. letom, četrtina Slovencev (430.000 ljudi) bere tednike, desetina (166.000) pa mesečnike. Na povprečni dan drži v rokah časopis ali revijo skoraj milijon prebivalcev Slovenije (56 odstotkov prebivalcev, starih od 10 do 75 let). Na mesečni ravni je doseg tiskanih medijev čez 90-odstoten in le slabih petih odstotkov Slovencev tisk ne doseže.

Dnevniki dosegajo 43 odstotkov oziroma 732 tisoč bralcev na ravni dosega enega izida, v povprečju pa pride vsak drugi bralec dnevnika v stik z dvema različnima dnevnikoma, na eni od treh platform (tisk, splet, mobilna izdaja), na katerih izhajajo. En izid tednika doseže 71 odstotkov oziroma 1.209.000 bralcev, en izid mesečnika pa 65 odstotkov ali 1.110.000 bralcev. Kot je povedal Zorko, vseh 147 edicij, vključenih v NRB, dosega 89 odstotkov slovenskega prebivalstva v starosti od 10 do 75 let, vsak bralec pa v povprečju prebere šest edicij.

Po besedah Zorana Trojarja, predsednika NRB, so z novim obdobjem merjenja (zadnji podatki NRB so bili zbrani v obdobju od 1. junija 2013 do 28. februarja 2014) model raziskave posodobili, saj zdaj zajema branost tiskanih medijev na različnih platformah, poleg tiska sta to še spletna in mobilna izdaja. Poleg tega so spremenili opredelitev stika s tiskanim medijem (po novem gre za zadnji stik s posamezno edicijo in ne več, kdaj so bralci nazadnje imeli edicijo v rokah) in podali novo definicijo zadnjega branja v fazi merjenja branosti oziroma dosega enega izida, ki šteje kot valutni podatek o branosti.

Kot je pojasnil Andraž Zorko, prepoznavanje edicij še vedno temelji na prepoznavi logotipa posamezne edicije, kar velja kot »zlati standard« v praksi merjenja dosega tiskanih medijev, ki ga uporabljajo tudi drugod po svetu. Zaradi omenjenih sprememb v metodologiji raziskave podatki za zadnje obdobje niso neposredno primerljivi s podatki iz preteklih obdobij, še opozarjajo avtorji raziskave.

Deset najbolj branih edicij v Sloveniji

Edicija

 Doseg enega izvoda 

 v 000

Slovenske novice   19,1  325
Žurnal  18,7  319
Vikend  18,2  311
Nedeljski dnevnik     17,8  304
Pilot  17,3  295
Moj dom  16,3  278
Ona  15,8  269
Žurnal24  14,0  239
Delo in dom  12,5  213
Lady  10,4  178

 

Vir: NRB, junij 2013-februar 2014