• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Merilne plačilne pregrade uspešnejše od drugih modelov plačljivosti vsebin

Slovaška družba Piano Media, ki je pred dobrimi tremi meseci medijskim hišam predstavila novi model plačevanja vsebin, t. i. merilne plačilne pregrade (metered paywall), Piano Solo, poroča o več kot o 100-odstotnem porastu prihodkov založnikov, ki so se odločili za uvedbo tega modela.

Foto: dreamstime

Podjetje Piano Media, ki je vzpostavilo nacionalni plačljivi sistem (Piano National) za skupne naročnine na Slovaškem, v Sloveniji in na Poljskem, je maja letos predstavilo še sistem Piano Solo, namenjen posameznim medijem, ki ga je za zdaj uvedlo le na Slovaškem. Interna analiza Piana Media je pokazala, da medijski partnerji, ki so se odločili za uvedbo merilne plačilne pregrade Piano Solo, povečujejo prihodke in število naročnikov hitreje od tistih, ki vztrajajo pri rešitvah začasnega brezplačnega dostopa do vsebin s plačljivo nadgradnjo (t. i. freemium model). Prihodek sodelujočih medijskih hiš se je na letni ravni povečal za 103 odstotke, kar je še enkrat več od povprečne rasti njihovih prihodkov, celotna plačila pa so se od maja povečala za 48 odstotkov.

»Po več kot dveh letih promoviranja »freemium« modela zdaj vemo, da so merilne plačljive pregrade preprosto bolj učinkovite,« pravi Rado Bat’o, vodja marketinga in analitike pri Pianu Media. »Izpostavljenost plačljivim zidovom se je občutno povečala, saj založniki ne odločajo več o tem, katere vsebine zakleniti. V središču tako niso več premijske vsebine, temveč model, ki temelji na uporabi.«

Ena izmed ugotovitev analize se nanaša tudi na enomesečna poskusna obdobja z znižano ceno naročnine. Več kot 70 odstotkov novih naročnikov se je v raje odločilo za možnost enomesečne poskusne naročnine po ceni 0,01 evra kot za standardno mesečno naročnino za 3,90 evra. Več kot 67 odstotkov tistih, ki so se odločili za enomesečno poskusno obdobje, je ostalo uporabnikov tudi v naslednjem mesecu. Po štirih mesecih je bilo 44 odstotkov takšnih uporabnikov še vedno naročenih na Piano. Kot še ugotavljajo v Piano Medii, se je z uvedbo enomesečnega poskusnega obdobja število novih mesečnih naročnikov v tem obdobju povečalo za 79 odstotkov.

Pri Pianu so nedavno opravili tudi analizo vedenja bralcev za časopisne založnike v Nemčiji, Franciji in Španiji. Rezultati so podobni tistim iz Srednje Evrope. »Večina uporabnikov prebere manj kot pet člankov na mesec. Po uvedbi merilne plačilne pregrade se vzorci medijske potrošnje niso spremenili,« še pravi Rado Bat’o.