• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Televizijsko oglaševanje v letu 2013 le s skromno rastjo

Naložbe v televizijsko oglaševanje bodo v letu 2013 porasle le za 2,8 odstotka, ugotavlja poročilo raziskovalne družbe Digital TV Research. Razlog za to sta predvsem pomanjkanje velikih globalnih dogodkov in gospodarske težave v Evropi.

Foto: dreamstime

Kot v svojem poročilu Napovedi o televizijskem oglaševanju (The TV Advertising Forecasts), ki ga je na podlagi podatkov iz 55 držav pripravila raziskovalna hiša Digital TV Research, so glavni razlog za skromno rast televizijskega oglaševanja gospodarske težave, s katerimi se ubada Evropa. Kljub napovedim, da bodo naložbe v televizijsko oglaševanje v letu 2013 dosegle 172 milijard dolarjev, pa recesija v nekaterih evropskih državah (hkrati s pričakovanim zmanjšanjem naložb po lanskih dogodkih, kot so bile ameriške predsedniške volitve, olimpijske igre in evropsko nogometno prvenstvo) otežuje širše globalno okrevanje. Posledica pomanjkanja velikih globalnih dogodkov in evropskih gospodarskih težav je za pol manjša napovedana rast tv-oglaševanja, kot je bila v letu 2012.

V devetnajstih od 55 preučevanih držav naj bi se tv-oglaševanje zmanjšalo, pri čemer je večina teh držav v Evropi. Države z največjim napovedanim padcem tv-oglaševanja so Grčija, Češka in Španija, v katerih naj bi se to zmanjšalo za približno 10 odstotkov v vsaki. Za Češko in Hrvaško analitiki napovedujejo nadaljnji padec tv-oglaševanja v letu 2014. Med najhitreje rastočimi trgi pa so Argentina, Ukrajina in Indonezija, kjer bo rast televizijskega oglaševanja približno 13-odstotna.

Po napovedih Digital TV Research naj bi globalne naložbe v televizijsko oglaševanje v letu 2018 znašale 219 milijard dolarjev, kar je za 32 odstotkov več kot leta 2012. Pri tem bo Severna Amerika ostala najmočnejši posamični trg tv-oglaševanja, kljub temu, da naj bi se njen delež v globalnem tv-oglaševanju zmanjšal z 42 odstotkov v letu 2012 na 40 odstotkov v letu 2018. Delež azijsko-paficiške regije se bo v enakem časovnem obdobju povečal s 25 na 26 odstotkov. Naložbe v tv-oglaševanje v Latinski Ameriki naj bi se v obdobju od leta 2008 do 2018 več kot podvojile, predvsem zaradi svetovnega nogometnega prvenstva, ki ga bo Brazilija gostila leta 2014 in olimpijskih iger leta 2018.

V enakem desetletnem obdobju se bo televizijsko oglaševanje v Zahodni Evropi povečalo za 11 odstotkov na 33,2 milijarde dolarjev, neto rast v Vzhodni Evropi v vrednosti 9,7 milijarde dolarjev pa bo skoraj v celoti posledica povečanih naložb v tv-oglaševanje v Rusiji.

Vir: The Drum