• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Spletno oglaševanje v Evropi se hitro približuje televizijskemu

Spletno oglaševanje v Evropi je prehitelo oglaševanje v časopisih in tako pristalo na drugem mestu med vsemi mediji, ki jim oglaševalci namenjajo največ denarja, takoj za televizijo, je pokazala nova raziskava evropskega Urada za interaktivno oglaševanje (IAB Europe).

Foto: dreamstime

Evropski Urad za interaktivno oglaševanje (IAB Europe) je za svojo raziskavo AdEx Benchmark zbral podatke o sredstvih, namenjenih oglaševanju v 26 evropskih državah in ugotovil, da se je spletno oglaševanje v letu 2012 povečalo za 11,5 odsotka in doseglo 24,3 milijarde evrov kljub od leta 2009 najtežjim gospodarskim okoliščinam, v katerih deluje evropska oglaševalska panoga. Posledično so sredstva, namenjena spletnemu oglaševanju, presegla oglaševalske naložb v časopise (te so znašale 19,3 milijarde evrov) in se že približujejo televizijskim (28,1 milijarde evrov). Spletno oglaševanje tako priteguje že enega od štirih oglaševalskih evrov oziroma 25,6 odstotka celotnega oglaševanja v Evropi. Njegov delež se je tako od leta 2006, ko je dosegal 10,3 odstotka, več kot podvojil.

»Rast spletnega oglaševanja se je nadaljevala po impresivni stopnji, še posebej če jo primerjamo s stopnjo rasti gospodarstva. Še bolj izjemno je njegovo povečanje v državah Srednje in Vzhodne Evrope, kar kaže na njihov izjemen potencial,« je rezultate raziskave pospremil Kimon Zorbas, direktor IAB Europe.

Rusija je bila eden najhitreje rastočih trgov spletnega oglaševanja, saj je bila njegova rast 34-odstotna, njegova vrednost pa je že 1,54 milijarde evrov. S takšno rastjo bi lahko kmalu prehitela Francijo, ki je trenutno tretji največji trg spletnega oglaševanja in je s 6,3-odstotno rastjo v letu 2012 zdaj vreden 2,77 milijarde evrov. Velika Britanija (6,64 milijarde evrov) in Nemčija (4,56 milijarde evrov) sta še vedno največja trga spletnega oglaševanja, njuna rast pa je še vedno precejšnja – 13,3- oz. 8,6-odstotna.

Raziskava IAB Europe je še pokazala, da imajo največji delež spletnega oglaševanja, kar 48,8-odstoten, sponzorirane povezave. Sledijo prikazni oglasi (pasice in video) s 32,4-odstotnim deležem, medtem ko imajo mali oglasi 18,5-odstotni delež v celotnem evropskem spletnem oglaševanju.

Poleg vedno večjega števila potrošnikov na spletu IAB Europe razloge za takšno rast spletnega oglaševanja pripisuje čedalje večji raznolikosti spletnih oglaševalskih rešitev, pri čemer še posebej izpostavlja mobilne in video spletne formate, ki »dinamično spreminjajo spletno oglaševalsko pokrajino«. Mobilno prikazno oglaševanje je leta 2012 poraslo kar za 78,3 odstotka v primerjavi s predhodnim letom, predvsem zaradi povečane uporabe pametnih telefonov in tabličnih računalnikov ter večje zaželenosti video vsebin. Mobilno prikazno oglaševanje, vredno 392 milijonov evrov, tako predstavlja 5 odstotkov celotnega spletnega prikaznega oglaševanja v Evropi.

Vir: Warc