• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Kavbojke Levi's 501 praznujejo 140. obletnico

Podjetje Levi's je potrošnike s celega sveta povabilo, naj z njim praznujejo 140. jubilej kavbojk Levi's 501.

Levi's letos praznuje 140. obletnico izdelovanja svojih kultnih kavbojk Levis' 501. Ob tej priložnosti so pripravili komunikacijski projekt, ki temelji na promocijski spletni strani Levi's501.com. Uporabnike s celega sveta vabijo, naj preko nje delijo svoje fotografije, kako oni sami nosijo t. i. »leviske« in jih vmeščajo v svojo garderobo. Fotografije so lahko čisto nove, lahko pa razkrivajo dolgoletno zgodovino tega izdelka. Skupaj bodo torej sestavili zgodovinski pregled izdelka in dokazali njegovo multikulturnost. Bogato zbirko fotografij bo Levi's po končanem projektu natisnil v posebni knjigi »Knjiga o 501« (»Book of 501«)

Zgodivina hlač in blagovne znamke Levi's

Konec leta 1872 se je nevadski krojač Jacom Davis preživljal s krojenjem delavskih hlač. Kmalu je spoznal, da se mnogo strank redno vrača, saj so se hlače ob težkem delu hitro strgale. Da bi težavo strank odpravil, se je domislil posebnega modela hlač, ki bi bile ojačane s kovinskimi kovicami in poudarjenimi šivi ob žepih in zadrgi. Svojo idejo je želel patentirati, a za to potezo ni imel dovolj denarja, zato je svojo idejo ponudil Straussu, s katerim je že večkrat posloval. Levi je Jacomovo idejo patentiral in pomagal izvesti.

V dvajsetih letih prejšnjega stoletja so »delavske« hlače iz jeansa postajale vse popularnejše tudi kot ležerne hlače za množice, čeprav so bile popularne predvsem v zahodnih državah Amerike. Najpogosteje so jih nosili delavci, gozdarji in železničarji. Popularizacija kavbojk je rasla tudi v tridesetih letih, a za uspeh podjetja Levi's je bilo ključnega pomena obdobje druge svetovne vojne, ko se je vzpostavilo splošno mnenje, da so »leviske« nujno potrebne v težkih časih. Levi je svoj krog rednih strank pridobil predvsem z intenzivno prodajo vojakom in aktivistom. Uspeh hlač Levi's je eksplodiral. Do leta 1946 je imel Levi's že 50 trgovin in pisarn v 35 državah.

V petdesetih in šestdesetih letih so »leviske« končno zajele tudi širšo populacijo. Sprejele so jih predvsem različne subkulture, kot so rokerji, hipiji in obritoglavci. Podjetje je kmalu začelo proizvajati tudi legendarni model Levi's 501® Original Jeans Shrink-to-Fit Jeans, ki je bil ukrojen tako, da se je tesno oprijemal postave. Ta je bil najpopularnejši v petdesetih in šestdesetih.

Podjetje Levi Strauss & Co je kmalu postal prepoznaven tudi po inovativnih in sexy oglasih. Eden najbolj nepozabnih oglasov je »Pralnica«, ki ga je zasnovala oglaševalska agencija Bartle Bogle Hegarty (BBH).

V oglaševanju je Levi's pogosto uporabljal moč glasbe. Številne popevke so izšle istočasno z lansiranjem oglaševalskih akcij. Tak primer so popevka »Stand by Me« Ben E. Kinga, »When a Man Loves a Woman« Percya Sledgea, »Should I Stay or Should I go« skupine The Clash in mnogi drugi, včasih pa so uporabili nepozabne skladbe kot so Armstrongov »Wonderful World« ali »Mad about the boy« pevke Dinah Washington.