• Facebook
  • Twitter
  • RSS

10 največjih znamk nogometnih klubov

Med 10 največjimi nogometnimi klubi, ki v enem koledarskem letu na svojem računu naštejajo največ dolarjev, funtov in evrov, so vsi prepoznavni kot ugledne blagovne znamke ne samo v evropskem, temveč v svetovnem merilu.

Med 10 največjimi nogometnimi klubi, ki v enem koledarskem letu na svojem računu naštejajo največ dolarjev, funtov in evrov, so vsi prepoznavni kot ugledne blagovne znamke ne samo v evropskem, temveč v svetovnem merilu. Njihovo moč znamke dokazuje tudi to, da med 10 največjimi klubi kot opremljevalca športne opreme dominirata zgolj Adidas in Nike.

Prvo mesto pripada nogometnemu klubu Real iz Madrida z letnim proračunom 386 milijonov angleških funtov, v letošnjem letu pa je v svoje vrste zvabil tudi najbolj zveneče trenersko ime Joseja Mourinha. V povprečju tekmo Reala obišče 64.300 ljudi, poleg Adidasa, pa je njihov pomembni sponzor še Bwin.

Na drugem mestu je angleški rdeči vrag – Manchester United z letnim proračunom 373 milijonov angleških funtov. Sicer imajo v povprečju več kot 10.000 gledalcev (74.800 gledalcev na tekmo) več kot prvouvrščeni Real, a to jim zaradi težav z ameriškimi lastniki, družino Glazer, očitno ne pomaga pri večjem proračunu. Med njihovimi najpomembnejšimi sponzorji sta Nike in Aon.

Na tretjem mestu je še en španski klub, katalonska Barcelona, ki letno zasluži 362 milijona angleških funtov. Njihove tekme so najbolj obiskane med vsemi klubi na lestvici (76.000 gledalcev na tekmo), na njihovih majicah pa sta si s sponzorstvom zagotovila mesto Nike in Unicef.

Na četrtem mestu je lanskoletni finalist lige prvakov, muenchenski Bayern, ki je še zadnji klub na lestvici, ki ima proračun večji od 300 mijonov angleških funtov (301 milijonov angleških funtov). V povprečju si njihove tekme ogleda 69.000 gledalcev, kot se za najbolj uspešen nemški klub spodobi jih sponzorira Adidas, poleg njih pa se v skupino največjih uvršča še telekomunikacijski velikan T-Home.

Prvo peterico najuspešnejših klubov zaključujejo angleški topničarji. Arsenal, ki je letos imel kar nekaj medijskih vojn v prestopnem roku, saj si je Barcelona na vsak način želela njihovega napadalca Cesca Fabregasa, ima letni proračun 215 milijonov angleških funtov. Poleg znamke Nike, je že nekaj let njihov zvesti partner tudi družba Emirates. V povprečju si njihove tekme ogleda 59.800 ljudi.

Šele na šestem mestu in šele kot tretji angleški klub se je na lestvico uvrstil Chelsea. Z 200 milijoni angleških funtov na leto na tribune privabijo v povprečju na tekmo 41.400 navijačev. Že vrsto let sponzorsko sodelujejo s Samsungom in Adidasom.

Na sedmo mesto se je povzpel prvi italijanski klub, Milan. Z 167 milijoni angleških funtov na leto privabijo na tribune v povprečju 200 gledalcev več kot Chelsea. Morda jim bo v letošnji sezoni ob pomoči Zlatana Ibrahimovića uspelo doseči večje številke. Tudi njihov sponzor so družba Emirates in Adidas.

Šele na osmem mestu je zadnji zmagovalec lige prvakov Inter. Njihov letni proračun znaša 160 milijonov angleških funtov, njihove tekme pa si v povprečju ogleda 52.500 gledalcev. Kot se za prave Italijane spodobi, sponzorsko sodelujejo s Pirellijem, za športno opremo pa skrbi Nike.

Na deveto mesto se je uvrstil še en angleški klub, Liverpool. Njihov letni proračun znaša 141 miljonov angleških funtov, njihove tekme pa si v povprečju ogleda 43.300 gledalcev. Sponzorsko sodelujejo z Adidasom in Standard Chartered Bank.

Na zadnje, deseto mesto se je uvrstil še en italijanski klub Juventus. S 127 milijonskim proračunom uspejo na temo privabiti v povprečju le 23.900 gledalcev, sponzorsko pa sodelujejo z Betclick in športnim opremljevalcem Nike.