• Facebook
  • Twitter
  • RSS

»Ko si zastavite cilj, vidite tudi pot naprej«

Čeprav nas iz dneva v dan dosegajo novice o zapiranju podjetij, odpuščanju zaposlenih in slabih gospodarskih obetih za bližnjo prihodnost, pa je v Sloveniji še vedno precej podjetij in podjetnikov, ki se zavedajo, da sta za uspeh potrebna inovativnost in napredna poslovna miselnost.

To sta z današnjim dogodkom »Nove uspešne zgodbe, novi marketing, novi pristopi« dokazala tudi Effie Slovenija in Zbornica poslovno-storitvenih dejavnosti pri GZS, ki sta v goste povabila nekaj slovenskih podjetnikov, ki so si že ali si še utirajo svojo pot na domači in tuje trge.

V lanskem letu je podjetje Paradajz poskrbelo za prepih v spletnih družbenih omrežjih, ko je predstavilo lastno blagovno znamko slovenskega paradižnika Lušt in s takojšnjim uspehom odgovorilo na pomisleke, da se v Sloveniji zelenjave ne izplača pridelovati. Po besedah Kristjana Magdiča, prokurista podjetja Paradajz in soustvarjalca blagovne znamke Lušt, je celoten proces, od zamisli do izvedbe o integrirani pridelavi paradižnika, trajal kar pet let, tudi zaradi številnih birokratskih ovir. Za marketinške aktivnosti so imeli na voljo 50 tisoč evrov, kar je, kot pravi Magdič, praktično nič za projekt lansiranja nove blagovne znamke, zato so se posvetili predvsem odnosom z mediji in komunikaciji s potencialnimi kupci na spletnih družbenih omrežjih. »S pomočjo medijev smo začeli v javnosti ustvarjati zgodbo o Luštu, še preden je dozorel prvi paradižnik. S tem smo zbudili pozornost kupcev, ki so začeli trgovce spraševati, kdaj bo slovenski paradižnik prišel tudi na njihove prodajne police. Na ta način smo izvajali pritisk na trgovske sisteme in si s tem izborili boljše pogajalsko izhodišče,« je povedal Magdič. V lanskem letu so se tako dogovorili za ekskluzivno prodajo paradižnika Lušt v trgovinah verige Tuš, trenutno pa se z njimi dogovarjajo za nadaljnje leto prodaje.

Za inovativen pristop k trženju so se odločili tudi v podjetju Riko, kjer so pred dobrimi tremi začeli sodelovati z znanim oblikovalcem Philippom Starckom v skupnem projektu predfabriciranih ekoloških hiš pod blagovno znamko Riko by Starck. »Philippe Starck in podjetje Riko sta popolnoma enakovredna partnerja v projektu, pri čemer je Starck poskrbel za konceptni dizajn, Riko pa za celoten razvoj in tehnološke rešitve,« je povedal Matevž Marc, direktor britanskega predstavništva podjetja Riko. Po njegovih besedah je primarni trg za njihove hiše Evropa, sekundarni pa ves svet. Prva hiša se gradi v Parizu, njena postavitev pa bo tudi priložnost za uradno lansiranje blagovne znamke Riko by Starck, ki je napovedana za 25. april. »Čeprav se še nismo začeli ukvarjati s trženjem, je za hiše veliko zanimanje, nekaj podpisov pogodb je že napovedanih za prihodnje mesece,« je povedal Marc.

Marko Lukić, direktor družinskega podjetja Lumar IG, ki velja za vodilnega proizvajalca pasivnih in nizkoenergijskih montažnih objektov v Sloveniji, pravi, da njihov trženjski splet ne obsega le štirih klasičnih P-jev, temveč sedem. Dodali so mu namreč še moč, ki jo črpajo iz pripojitve k avstrijski skupini Green Building Group, osebno skrb za kupce ter inovativnost in razvoj. Po njegovih besedah za dobra podjetja ni recesije, saj znajo v njej poiskati priložnost za drugačne, inovativne pristope. »Ko si zastaviš cilj, vidiš tudi pot naprej,« pravi Lukić.

Poleg omenjenih treh, že uveljavljenih podjetij, sta se predstavila tudi dva slovenska start-upa, zmagovalca prve generacije natečaja Tsstartup, ki je potekalo pod okriljem Telekoma Slovenije. Podjetje Aventa+ je razvilo mobilno aplikacijo Peekstar, za katero njegov direktor Tine Hamler pravi, da predstavlja most med tiskano izdajo časopisa in njegovo digitalno različico. Aplikacija namreč omogoča fotografiranje članka v tiskani izdaji časopisa ali revije in ga nato pretvori v digitalno verzijo na telefonu, pri čemer jo uporabnik lahko deli na družbenih omrežjih ali shrani za kasnejše branje. Po besedah Hamlerja so usmerjeni predvsem na ameriški trg, kjer si bodo najprej prizadevali pridobiti čim več uporabnikov aplikacije, nato pa bodo vzpostavili stik z založniki.

Nataša Jager Radin, predstavnica ekipe Fylet, ki je razvila istoimensko mobilno aplikacijo, o njej pravi, da omogoča preprost in zaseben prenos fotografij in video posnetkov z mobilnih telefonov na računalnike, ne da bi bila za to potrebna kabel ali storitev v oblaku (kot je Dropbox).

Obe aplikaciji, tako Peekster kot Fylet, bosta v mobilnih trgovinah z aplikacijami na voljo od februarja dalje.