• Facebook
  • Twitter
  • RSS

V ZDA spletu namenjena že četrtina oglaševalskega kolača

Ameriški sektorski analitik Doug Anmuth ocenjuje, da bodo oglaševalci spletnemu oglaševanju v letu 2013 namenili 43,5 milijarde dolarjev (32,7 milijarde evrov), kar je za 17,4 odstotka več kot v letu 2012.

Foto: iStockphoto

Po najnovejših napovedih investicijske banke JP Morgan naj bi delež spletnega oglaševanja v ameriškem oglaševalskem kolača do konca letošnjega leta znašal že četrtino.

Ameriški sektorski analitik Doug Anmuth ocenjuje, da bodo oglaševalci spletnemu oglaševanju v letu 2013 namenili 43,5 milijarde dolarjev (32,7 milijarde evrov), kar je za 17,4 odstotka več kot v letu 2012. Približno polovico rasti pripisuje naložbam v mobilno oglaševanje, saj bi bila rast spletnega oglaševanja brez tega le okrog 10-odstotna.

»Medtem ko se vedenje potrošnikov in čas, ki ga namenjajo spletu, hitro preusmerjata k mobilnim napravam, pričakujemo, da bodo temu sledili tudi oglaševalski dolarji,« je za spletni portal Warc povedal Anmuth. Kot dodaja, so tudi družbena omrežja ključno gibalo oznamčenega oglaševanja, predvsem zaradi velikega dosega in dobrih možnosti ciljanja uporabniške baze.

Na nekaterih drugih velikih trgih bo letošnja rast spletnega oglaševanja še večja od ameriške – v Veliki Britaniji kar 36,9-odstotna, na Kitajskem 31,9-odstotna in v Nemčiji 25,3-odstotna. Na Japonskem naj bi spletno oglaševanje v letu 2013 doseglo 18,7-odstotno rast, v Braziliji 15-odstotno in v Indiji 5,6-odstotno.

Svetovalna hiša Deloitte pa je v svojih medijskih napovedih za leto 2013 predvidela, da se bo mobilno oglaševanje razdelilo v dve kategoriji, in sicer na tablične računalnike in pametne telefone. »Nova kategorija oglaševanja na tablicah naj bi bila vredna okrog 22,5 milijarde evrov, kategorija pametnih telefonov pa približno 3,6 milijarde evrov,« pravi Ed Shedd, vodja medijskega sektorja pri britanskem Deloittu. Toda ti podatki skrivajo veliko razliko v oglaševalskih prihodkih. »Ocenjujemo, da bo leta 2013 oglaševalski prihodek na posamezen pametni telefon znašal 1,8 evra, medtem ko bodo prihodki od oglaševanja pri tablicah dosegli kar 9,4 evra na tablico,« pravi Shedd.

Napredek pri oglaševanju na pametnih telefonih in tablicah je tesno povezan z njihovo sposobnostjo ustvarjanja prihodkov iz e-trgovanja. Kot še pravijo pri Deloittu, potrošniki preko pametnih telefonov iščejo prve informacije o določenem izdelku ali storitvi, preko tablic zbirajo dodatne informacije, medtem ko končno transakcijo opravijo preko osebnega računalnika ali v trgovini.