• Facebook
  • Twitter
  • RSS

Bruto vrednost oglaševanja v 2012 je manjša kot leto prej

IZ REVIJE MM: V raziskovalni hiši Mediana so izmerili, da je bruto vrednost oglaševanja v 2012 znašala 649 milijonov evrov, torej tri odstotne točke manj kot v letu 2011.

Vir: Marketing magazin #381

Medianina raziskava Mediana IBO, ki meri obseg slovenskega oglaševanja že od leta 1994, letos pa je doživela temeljito prenovo in nadgradnjo, je pokazala, da je bruto vrednost oglaševanja v letu 2012 znašala 649 milijonov evrov, kar je za tri odstotke manj kot leto prej. Irena Setinšek, ki je za Marketing magazin povzela vse ključne spremembe slovenskega medijskega trga v 2012, pravi, da je pri analizi podatkov treba upoštevati tudi to, da »številne spremembe na medijskem potročju onemogočajo neposredno primerjavo podatkov.«

Radio

Največja novost raziskave Mediana IBO je po mnenju Setinškove sprememba spremljanja in evidentiranja radijskega oglaševanja. »Do lanskega leta smo vedno pripravili oceno obsega oglaševanja v tem mediju, lani pa smo uvedli monitoring oglaševanja na radiu in prvič so na voljo primerljivi podatki o bruto vrednosti tega oglaševanja,« pojasni Setinškova. Skupna bruto vrednost oglaševanja na najbolj poslušanih radijskih postajah na nacionalni ravni znaša dobrih 22 milijonov evrov, kar predstavlja 3 odstotke v oglaševalskem kolaču.

Zunanje oglaševanje

Prenovljena raziskava je vpeljala tudi lasten monitoring zunanjega oglaševanja. To pomeni, da so evidentirane in ovrednotene vse akcije in ne samo tiste, ki so jih v preteklem letu navedli ponudniki zunanjega oglaševanja. Prav tako so ovrednotene akcije, ki so še vedno na ogled, čeprav je oglaševalčevo naročilo formalno že poteklo. Med zunanje oglaševanje so uvrstili tudi DOOH – zunanje digitalne zaslone, na katerih se predvajajo specifična vsebina in oglasna sporočila ponudnika TS Medie. Skupna bruto vrednost oglaševanja na zunanjih površinah je skoraj 40 milijonov evrov, kar pomeni 6 odstotkov v oglaševalskem kolaču. Novost je tudi spremljanje oglaševanja, ki ga trži podjetje Fini oglasi. Tovrstnega oglaševanja je bilo v štirih mesecih, kolikor časa ga spremljajo, za dobrega pol milijona evrov bruto vrednosti.

Televizija

Televizija kraljuje na medijskem prestolu s 67 odstotki oglaševalskega kolača. Vseeno Setinškova poudarja, da je rezultate oz. obseg oglaševanja v 2011 težko primerjati, saj se je v preteklem letu na slovenskem televizijskem medijskem trgu marsikaj zgodilo.

Skupna bruto vrednost oglaševanja na osemnajstih televizijskih programih je v letu 2012 dosegla dobrih 433 milijonov evrov. »V lanskem letu je bilo na vseh spremljanih programih predvajanih 25 milijonov oglasnih sekund, kar pomeni, da bi vse oglase skupaj lahko gledali kar 6.971 ur oziroma 19 ur na dan.«

Bruto vrednost upošteva vse objave, ki so se predvajale na televiziji in so jih imeli gledalci možnost videti, ne glede na poslovni dogovor med oglaševalcem, televizijo in medijsko agencijo.

Oglaševanje v tiskanih medijih

Slovenski tiskani mediji niso imeli tako razburljivega leta kot televizijske hiše, vseeno pa se vsa založniška podjetja še vedno borijo z globalnim medijskim trendom upada bralcev tiskanih izdaj, zato skušajo vsebine podajati (in monetizirati) tudi preko spleta, tabličnih računalnikov in pametnih telefonov.

Skupna bruto vrednost oglaševanja v tiskanih medijih znaša skoraj 126 milijonov evrov, kar predstavlja petino v oglaševalskem kolaču. Upad oglaševanja na letni ravni v teh medij je trinajstodstoten.

Tematske priloge zavzemajo 18-odstotni delež med tiskanimi edicijami.

Internet

Bruto vrednost oglaševanja na internetu je znašala 26 milijonov evrov, kar je za slabih 16 odstotkov manj kot leto prej.

Oglaševalci

Med vsemi oglaševalci je bil najbolj aktiven Henkel Slovenija. Kar 99,5 odstotka bruto vrednosti oglaševanja tega podjetja je bilo vloženo v televizijo.

Oglaševalci se zavedajo, da se je v tržnem komuniciranju treba prilagajati spremembam na trgu. »Prilagajati morajo svoje strategije, upoštevati profile uporabnikov, vedno večji poudarek pa je na vpletenosti potrošnikov in dvosmerni komunikaciji,« še doda Setinškova.

 

Poglobljeno analizo slovenskeha medijskega trga v 2012 si lahko preberete v najnovejši izdaji revije Marketing magazin, ki izide prihodnji teden.

Na revijo se lahko naročite tukaj: obrazec