• Facebook
  • Twitter
  • RSS

58. Marketinški fokus: Znate komunicirati z mladimi?

Ewelina Sek iz Grey Worldwide je na današnjem Marketinškem fokusu razkrila številne lastnosti mladih potrošnikov in svetovala, kako komunicirati z njimi.

Današnji Marketinški fokus je posvečen predvsem temu, kako naj podjetja in blagovne znamke komunicirajo z mladimi, kakšne lastnosti odlikujejo generaciji Y in Z ter, kako so bili zasnovani projekti blagovnih znamk, ki so s temi potrošniki že učinkovito komunicirale.

Uvodno predavanje je pripadlo Ewelini Sek, poznavalki trženja mladim iz newyorške agencije komunikacijske skupine Grey Worldwide.

Milenijci in generacija Z (ali t.i. »digital natives«, kot jim včasih pravijo) so med seboj zelo povezani, odlično se razumejo tudi s svojimi starši. Čeprav velja, da so zelo osredotočeni na svoje blagostanje, niso egoistični. Radi pomagajo, soustvarjajo, sodelujejo, predvsem pa jim je mar za dobro vseh. Čeprav so osredotočeni na 'tukaj in zdaj', veliko pozornosti posvečajo prihodnosti. Pomembno jim je, da ne uničujejo okolice, celo izboljšati jo želijo. Zato jim je skrb za naravo in sočloveka zelo pomembna. Čeprav so kritični, pogosto cinični, so opitmistični, saj verjamejo, da se bodo stvari »vedno uredile«. Niso razsipni, ne marajo puhlih stvari, so pa leni. Tudi zato so zelo kreativni in inovativni. Spletna komunikacija in družbena omrežja so jim pomemba, še vedno pa imajo najraje osebne stike v realnem času in prostoru.

Mladi potrošniki želijo izdelke in storitve, ki so pomenski, uporabni, zabavni in narejeni s stilom.

Lastnosti mladih, marketinški nasveti in primeri dobre prakse:

+ Ne samo, da so mladi v svoje mobilnike tako rekoč zaljubljeni, ta naklonjenost tem napravam tudi razkriva njihovo aktivno naravo. Vedno so na poti, vse želijo doseči kar se da hitro, ves čas iščejo nove, boljše ponudbe … Sekova zato svetuje, naj podjetja snujejo poslovne in komunikacijske projekte, ki potrošnikom omogočijo, da se renovirajo, da raziskujejo, se povežejo itn.

Projekti in blagovne znamke, ki so pri tem uspešni:

+ Potrošniki mlajših generacij verjamejo v družbeno odgovornost, veliko jim pomeni narava, želijo izboljšati svet okrog sebe in so optimistični. Podjetja naj pokažejo, da se zavedajo resnosti okoljevarstvenih problemov, da želijo delati z in za družbo. Snujejo naj smotrne projekte, ki izboljšujejo življenja potrošnikov.

Dobri primeri komunikacijskih projektov:

+ Mladi potrošniki so vase zaverovani, hkrati pa se želijo učiti in napredovati. Pozitivno želijo vplivati tudi na svojo okolico. Podjetja naj dajo svoji ciljni skupini priložnost, da se z njihovo pomočjo izobražuje.

Primer takšne prakse je recimo projekt Mobile Medic

+ Mladi so varčni, iščejo praktične rešitve, nikakor pa niso naklonjeni brezpredmetnim akcijam. Zato je treba snovati projekte, ki imajo dodano vrednost za potrošnika. Ne gre le za to, da se jim proda izdelek, ampak je potrebno razmišljati tudi o tem, kakšno storitev se jim lahko ponudi, da jim bo hkrati koristila, blagovno znamo oz. izdelek pa bo promovirala.

Primeri dobre prakse:

+ So pametni, pozorni na malekosti. Zato je z njimi treba komunicirati odkrito, poslovati pa transparentno.

Dva primera blagovnih znamk, ki sta s svojim zavajanjem pošteno razjezili potrošnike:

+ Mlajši od 30 let so pogosto sarkastični, do klasičnih komunikacijskih projektov so kritični, radi pa imajo inovativen, napreden marketing, ki jih preseneti.

Primeri dobre prakse:

+ Mladi so kreativni. Komunikacijski projekti naj jim torej omogočijo, da ustvarjajo, sodelujejo z blagovnimi znamkami in med seboj.

Primeri dobre prakse:

+ Digitalni svet razkrije marsikaj, tako dobre kot slabe strani izdelkov, storitev in blagovnih znamk težko ostanejo skrite. Ambasador blagovne znamke, ki je ne bo resnično cenil in uporabljal, je zato ne glede na svojo prepoznavnost manj učinkovit pri promociji kot dejanski potrošniki oz. uporabniki, ki so določeni blagovni znamki res naklonjeni.

Volswagen je zato za ambasadorko svojega projekta, ki je ženske voznice skušal opozoriti na nevarnost ličenja med vožnjo, izbral blogerko Nikkie, ki je na svojem blogu pogosto svetovala, kako naj se ženske naličijo. Z njo so zasnovali tudi oglas

+ Vizualizacija je mladim pomembna. Podjetja naj se torej ne bojijo uporabe grafike, slik in aktivnosti, ki vzburijo mlado potrošniško oko.

Zappos je recimo naredil aplikacijo, ki močno spominja na Pinterest. 

+ Mladi veliko pozornosti posvečajo zdravemu načinu življenja. Zakaj jim pri tem ne bi pomagali?

Blagovne znamke, ki so razvile izdelke in storitve, ki potrošnikom pomagajo tako, kot želijo: