• Facebook
  • Twitter
  • RSS

10 medijskih trendov v 2013

Raziskovalna hiša Millward Brown je predstavila globalne digitalnokomunikacijske in medijske trende, ki naj bi v letošnjem letu najbolj vplivali na komunikacijsko panogo.

Foto: Dreamstime

1: Facebook s prenovljenimi in optimiziranimi oglasi

Do konca leta bo po napovedih Millward Browna časovnica na Facebooku videti precej drugače kot danes. Oglasi na tem družbenem omrežju naj bi bili kmalu večji, bolj izraziti in interaktivni, poleg tega pa – žal – tudi bolj moteči.

2: Od golih podatkov k poglobljenim analizam
Družbena omrežja sicer trenutno večinoma ponujajo zgolj omejeno analitiko oz. gole podatke o dosegu, nivoju interakcije z uporabniki in podobno. Ker pa jih uporablja vse več podjetij in blagovnih znamk, hkrati pa ti želijo svojo komunikacijsko učinkovitost izmeriti vse bolj natančno, analitiki napovedujejo, da bodo družbena omrežja poslovnim uporabnikom letos ponudila konkertnejše analitične sisteme, ki bodo razkrivali, kako dobro komunicirajo s svojimi uporabniki in kako lahko svojo komunikacijo izboljšajo.

3: Mobilni daljinci
Mobilne naprave so naši najbolj zvesti partnerji. Vedo vse naše skrivnosti, naše življenje beležijo v podatkih, besedilu in sliki. Analitiki raziskovalne hiše Millward Brown zato predvidevajo, da se bodo bližnje elektronske naprave in naše okolje kmalu odzivale na podatke, ki jih te napravice oddajajo s pomočjo spletnega prenosa podatkov. Kot so zapisali raziskovalci: »Predstavljajte si, da vstopite v dnevno sobo, ambient pa se nemudoma prilagodi vašim preferencam – luč se zatemni, iz zvočnikov zaslišite jazz glasbo, v okvirih slik se pojavijo slike vaše naljubše plaže. Vse to, ker ste na mizo odložili svoj pametni telefon in s tem razkrili svoje informacije (datoteke, slike, pesmi, filme itd.).«

4: Plačljivost vsebin
Že nekaj časa poslušamo napovedi, da bo dobri stari internet, poln brezplačno dostopnih vsebin, dočakal svoj konec. Posredniki različnih vrst spletnih vsebin bodo svoj dobiček namesto v oglaševanju iskali v razvoju plačljivih modelov. Mediji postajajo vse bolj fragmentirani in s tem osredotočeni na specifične uporabnike. Da bodo zadostili pričakovanjem teh zahtevnih uporabnikov, bodo morali staviti na snovanje kakovostnih vsebin. Za to pa bo potrebna monetizacija.

5: S povezovanjem komunikacijskih kanalov do enotne izkušnje blagovne znamke
Blagovne znamke posegajo po številnih digitalnih poteh, komunikacijskih kanalih in tehnologiji, ki jih povezujejo s potrošniki, njihovimi željami, pričakovanji in potrebami. Vseeno morajo komunicirati in se odzivati na potrebe potrošnikov kot enotna entiteta.

6: Od klasične televizije k družbeni
Čeprav so nekateri napovedovali, da bo z razvojem digitalnih komunikacijskih kanalov in ponudnikov video vsebin linearna televizija izgubljala gledalce, raziskave kažejo, da gledamo več televizije kot kdajkoli dosedaj. Vsekakor pa narašča tudi nivo interakcije z vsebinami – trenutno predvsem preko »drugega« ali celo »tretjega« zaslona. Potrošniki naj bi letos dobili več priložnosti, da se iz pasivnih gledalcev televizije spremenije v aktivne.

7: Afrika – poligon mobilnega oglaševanja
V zadnjih desetih letih je bilo na afriškem trgu izmerjeno 3.000-odstotno povečanje števila uporabnikov z dostopom do interneta. Večino povezav zagotavljajo pametni telefoni. Potrošniki na tem trgu lahko zatorej pričakujejo občutno povečanje mobilnega oglaševanja.

8: Optimizacija oglaševalskih akcij v realnem času
Časi klasičnih oglaševalskih akcij, ki so od oglaševalcev zahtevale zgolj potrpežljivost do zaključka vseh aktivnosti in nato analitike uspešnosti, so končani. Digitalno okolje omogoča spremljanje in analizo digitalnih marketinških akcij 'tukaj in zdaj'. V letošnjem letu se naj bi vedno več oglaševalcev zavedlo te prednosti in jo tudi začeli izkoriščati.

9: Prikazno oglaševanje vse bolj osredotočeno na doseganje zastavljenih ciljev
Oglaševalski proračuni, namenjeni spletnemu oglaševanju, se večajo, s tem pa se veča tudi potreba po razumevanju, ali je bila vložena investicija povrnjena. Medijske agencije bodo zato še več pozornosti posvečale različnim raziskavam in analitičnim storitvam.

10: Mobilni marketing z vrednostjo za potrošnika
Najnovejše raziskave že kažejo, da mobilni uporabniki več časa preživijo ob uporabi mobilnih aplikacij kot pri pregledovanju mobilnega spleta. Priložnosti za oglaševanje v aplikacijah se bodo torej množile, hkrati pa se bo večala tudi zahteva po zagotavljanju promocijskih mobilnih aktivnosti, ki bodo potrošniku res koristile.


Več o trendih si lahko preberete tukaj: millwardbrown.com