• Facebook
  • Twitter
  • RSS

MMuzej blagovnih znamk – NIVEA

Oče blagovne znamke: Carl Paul Biersdorf Začetek: 1882, Nemčija

Kako se je začelo: Dne 2. marca leta 1882 je farmacevt Carl Paul Biersdorf odprl svoje podjetje Nivea. Istega leta je začel proizvajati istoimensko kremo, katere ime izhaja iz latinske besede nivea ali nivius, kar pomeni Sneguljčico, oz. “nekaj, kar je belo kot sneg.” Posebnost kreme je bila inovativna emulzija vode in olja, ki ju je bilo v tistih časih izredno težko zmešati. Emulzijo so poimenovali lepotilni vosek. 

Podjetje je kmalu prevzel Dr. Oskar Tropolowitz in krema se je kmalu začela prodajati tudi v Združenih državah Amerike. V času vodstva Tropolowitza je Nivea odkrila pomembno sestavino, ki je proizvedena iz naravne sestavine lanolin, ki je pridobljen iz ovčje volne.

V času prve svetovne vojne je podjetje Nivea prešlo v težko obdobje, saj je bila vsa kozmetika pojmovana kot prestižna dobrina, a svojega poslanstva vseeno ni opustilo. Podjetje je še naprej oglaševalo in izdelovalo nove izdelke. Predvsem so se osredotočili na potrebe in želje žensk. Kmalu so spoznali, da dekletom in zrelim ženskam ni več všeč aristokratski trend bledolične lepote, zato so zasnovali energično podobo Niveje in začeli poudarjati vrednoto zdravja ter zadovoljstva in blagovna znamka je postala še bolj popularna.

Podjetje Nivea je kmalu začelo proizvajati tudi olja za sončenje, brivske kreme, šampone in uspešen produkt Labello, ki je bil prvi lepotilni izdelek za nego ustnic, ki je bil pakiran v priročnem tulcu. Tudi ime Labello ima latinski izvor, saj ga lahko dobesedno prevedemo v ”lepe ustnice.” 

Krema Nivea je svojo prepoznavno embalažo – modro pločevinasto posodico z belim logotipom na pokrovčku - dobila leta 1924. Naslednje leto so isto podobo prevzeli vsi Nivejini izdelki, kar je močno vplivalo na uspeh in prepoznavnost znamke kot celote.

Podjetje Nivea je kar nekaj sprememb doživelo v času druge svetovne vojne. Da je podjetje lahko uspešno delovalo še naprej, so iz nadzornega sveta izstopili vsi Židje, podjetje pa je zavzelo taktiko častne diplomacije in sprejelo vse zahteve okupatorja in se obvezalo, da ne bo spletkarilo proti njemu. Za uspeh se lahko zahvalijo tudi Elly Heuss-Knapp, ženski, ki je podjetje prepričala, da mora blagovna znamka ohraniti svoje barve in podobo in se ne sme popolnoma prepustiti vplivu nacistov. Vsi oglasu so bili – četudi je bilo obdobje vojne sivo in težko – sončni in polni energije. 

V petdesetih letih se jim je strategija obrestovala, saj se je sreča in zadovoljstvo vrnilo med ljudi, vrnil pa se je tudi ideal ženstvenosti.

 

Katera (domača ali tuja) blagovna znamka si po vašem mnenju zasluži zavzeti svoje mesto v MMuzeju? Svoj predlog nam pošljite na naslov [email protected].